خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای پنجم شهر تهران:

لیست واگذاری‌های املاک شهرداری به شورا ارائه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۸۴۴

رئیس شورای شهر گفت: طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی واگذاری املاک، اراضی و اموال منقول شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی رفسنجانی در پایان سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران بیان داشت: براساس طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی واگذاری املاک اراضی و اموال منقول شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی؛ شهرداری ۳ ماه فرصت دارد تا لیست واگذاری‌های صورت گرفته در ادوار گذشته را به شورا ارسال کند.

وی افزود: براساس قانون برای همه امور مختلف از جمله امور خیریه و فعالیت‌هایی که قرار بود بخش‌های مختلف حقیقی و حقوقی با کمک بلدیه سابق انجام بگیرد، باید به تصویب انجمن شهر می‌رسید.

هاشمی تاکید کرد: با پیشرفت قوانین و ایجاد شرکت‌ها و سازمان‌ها و همچنین تصویب آیین‌نامه‌ها و اساسنامه‌ها که برای شرکت‌ها نگارش شد، این قانون نیز زیر پا گذاشته شد.

رییس شورای شهر بیان داشت: اکثر واگذاری‌ها و قریب به اتفاق آنها متاسفانه به تصویب شورای شهر نرسیده است و لذا 7 نفر از اعضای شورای شهر تهران طرحی را تحت عنوان طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی و واگذاری حق بهره‌‌برداری املاک اراضی و اموال منقول شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی، موسسات عمومی و غیردولتی به هیئت رئیسه شورا ارسال کردند.

هاشمی تاکید کرد که با ارائه این طرح آمار و ارقام واگذاری‌های صورت گرفته به اشخاص حقیقی و حقوقی مشخص می شود؛ ضمن اینکه مشخص شود واگذاری‌ها به چه صورت و در چه حد و میزانی بوده و آیا مسیر قانونی را طی کرده است یا خیر؟

وی با اشاره به اینکه با تصویب این طرح شهرداری ملزم خواهد شد که لیست واگذاری‌های صورت گرفته در ادوار گذشته را بررسی و هر کدام از واگذاری‌هایی که مغایر این طرح باشند را به شورا گزارش دهد بیان داشت:شورا نیز آنها را بررسی و صحت و سقم آنها را مشخص خواهد کرد.در این طرح فقط موضوع مالکیت املاک بررسی خواهد شد در آینده طرحی را در بحث بهره برداری از این املاک در دستور کار شورا قرار خواهیم داد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد که در این طرح 3 ماه به شهرداری تهران فرصت داده شده است تا لیست املاک واگذاری‌های صورت گرفته در ادوار گذشته چه به اشخاص حقیقی و حقوقی را در اختیار شورا قرار بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز