خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست:

انقراض گونه‌های با ارزش گیاهی در دره فرحزاد

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۹۶۲

عضو شورای شهر با تاکید از جلوگیری از اقدامات غیربومی و پیمانکاری در پارک پردیسان گفت: شهرداری برنامه ۴ ساله خود برای بهسازی پردیسان را به شورای شهر ارائه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدراعظم نوری در دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش  پیش از دستور خود گفت: از شهردار برای سومین اقدام درخور تحسین  خود بعد از دو بخشنامه ضدفساد شهرداری تشکر می‌کنم. با اقدام درخصوص پارک پردیسان و توافق‌نامه با سازمان محیط زیست ارزش ویژه این پارک حفظ خواهد شد.

او گفت: در گذشته شهرداری در دره فرحزاد اقداماتی انجام داده که موجب شده پوشش‌های گیاهی منطقه آسیب ببیند. ده‌ها گونه گیاهی منقرض شده که امروز با این اقدام مثبت امید به حفظ این گونه‌های ارزشمند افزایش یافته است..

نوری گفت: طبق مصوبه شورا شهرداری موظف است که از این پارک به عنوان میراث تهران حفاظت و از هر تغییر کاربری و مستحدثات جلوگیری کند. این پارک طبق طرح تفصیلی فضای سبز است و باید در حوزه گردشگری استفاده شود.

این عضو شورای شهر ادامه داد: براساس طرح تفضیلی پارک پردیسان در پهنه جی و فضای سبز قرار دارد و باید حفظ شود و شهرداری در اداره پارک باید از نگاه غیربومی و پیمانکاری که به منجر به صرف بیش از حد آب می‌شوند، اجتناب کند. همچنین شهرداری باید طبق مصوبه شورا و طرح جامع اقدام کند.

محسن هاشمی نیز ضمن تایید سخنان صدراعظم نوری گفت: این طرح بیست سال پیش مطرح شده بود و همیشه با مخالف سازمان محیط زیست روبه رو می‌شد اما بالاخره با هماهنگی و تعامل میان دولت و شهرداری اجرایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز