خبرگزاری کار ایران

نخستین طرح ضدفساد شورای پنجم تصویب شد؛

جلوگیری از واگذاری غیرقانونی املاک به موسسات خیریه

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۸۶۲

هرگونه واگذاری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه به صورت حق بهره‌برداری به رایگان یا با شرایط معین به موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله موسسات خیریه، بیمارستان‌ها، مساجد، هیات‌ها و... باید پس از ارائه لایحه توسط شهرداری تهران یا در قالب طرح توسط اعضای شورای به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی واگذاری حق بهره‌برداری املاک اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری به اشخاص حقیقی، حقوقی و موسسات عمومی غیر دولتی با 13 رای موافق تصویب شد.

براساس این مصوبه کلیه مصوبه‌های شوراهای اسلامی شهر تهران و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های داخلی شهرداری تهران مغایر با این مصوبه لغو می‌شود.

همچنین از تاریخ تصویب این مصوبه هرگونه واگذاری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه به صورت حق بهره‌برداری به رایگان یا با شرایط معین به موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله موسسات خیریه، بیمارستان‌ها، مساجد، هیات‌ها و... باید پس از ارائه لایحه توسط شهرداری تهران یا در قالب طرح توسط اعضای شورای به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسد.

همچنین براساس تبصره دوم نیز شهرداری مکلف است؛ کلیه واگذاری‌های مغایر این ماده واحده را تا قبل از اجرایی شدن ظرف یک ماه به شورا گزارش دهد. همچنین هرگونه تخصیص بودجه از تاریخ اجرایی شدن این مصوبه به کدپروژه‌های موجود و یا ایجاد ردیف و کد پروژه جدید در سال‌های ‌آینده قبل از طی شدن فرآیند این مصوبه ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز