خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

بودجه سازمان محیطزیست از سه درصد بودجه شهرداری تهران کمتر است

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۱۵۰

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از شهرداری و شورای شهر تهران تشکر می کنم که قبول کردند پارک طبیعت پردیسان با مالکیت محیط زیست برای مردم تهران قابل استفاده باشد. در واقع شهرداری دارد هزینه ای می کند که برای شهر مبارک است.

به گزارش ایلنا، آئین امضای تفاهم نامه بهسازی پارک طبیعت پردیسان ظهر امروز با حضور شهردار تهران و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد.

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست طی سخنانی در این مراسم ضمن تقدیر از شهردار تهران به منظور صدور دستور بهسازی پارک طبیعت پردیسان ابراز داشت: این پارک درواقع پارک شهر تهران هم به شمار می‌رود و مردم از آن استفاده می‌کنند، اما به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای سازمان محیط زیست ریه شهر تهران در حال از بین رفتن بود.

وی تاکید کرد: بودجه کل محیط زیست کشور تنها ۵۲۰میلیارد تومان است. بودجه سازمان محیط زیست کمتر از سه درصد بودجه شهرداری تهران است.

معاون رئیس جمهور سابقه اجرایی این پارک را مربوط به سال۶۷ دانست و گفت: این پارک یک طرح قبل از انقلاب داشت اما پس از انقلاب در دهه ۷۰ نیز طرحی برای این پارک در نظر گرفته شد. در نهایت قرار شد همان پارک دهه ۷۰ با جرح و تعدیل‌هایی اجرایی شود.

وی افزود: بخشی از این پارک به مساحت بیش از ۱۰ هکتار در اختیار وزارت نیرو قرار داده شد تا موزه آب در آن ایجاد شود. اما به دلیل عدم اجرای این طرح، این بخش نیز در اختیار سازمان بوستان‌ها و فضای سبز قرار می گیرد تا در کمتر از یک سال به عنوان یک پارک بزرگ و بی‌بدیل در شهر تهران تبدیل شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست مساحت بوستان طبیعت پردیسان را ۱۸۰ هکتار خواند و گفت: این بوستان بزرگ ترین بوستان تهران بعد از بوستان ولایت به شمار می رود.

معاون رئیس جمهور عدم وجود نور کافی در شب‌ها، نبود امکانات و عدم رسیدگی‌های لازم به این بوستان راازجمله مشکلات فعلی خواند و تصریح کرد: از شهرداری و شورای شهر تهران تشکر می کنم که قبول کردند این پارک با مالکیت محیط زیست برای مردم تهران قابل استفاده باشد، در واقع شهرداری دارد هزینه‌ای می‌کند که برای شهر مبارک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز