خبرگزاری کار ایران

آمار خودکشی در کشور ۶ در ۱۰۰ هزار است/نیاز بیش از ۹۰ درصد مردم به حداقل ۷.۵ ساعت خواب مداوم

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۷۳۰

رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران با بیان اینکه آمار خودکشی در کشور ما ۶ در ۱۰۰ هزار است.، گفت: خودسوزی ازجمله روش‌های خودکشی است که در صورت زنده ماندن فرد، هزینه های زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند.

به گزارش ایلنا، مریم رسولیان روز چهارشنبه در نشست خبری سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران که از ۲۵ تا ۲۸ مهر ۹۶ در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار می شود، با بیان اینکه حداقل ۶ ساعت خواب مداوم شبانه برای هر فردی لازم است و این خواب در ساعت ۱۲ شب تا ۴ صبح الزامی است گفت: بالای ۹۰ درصد مردم حداقل ۷.۵ ساعت خواب مداوم نیاز دارند.

او با بیان اینکه بر اساس شواهد موجود فقر، شیوع اختلالات روانپزشکی را ۱.۵ برابر و بیکاری و اعتیاد، اختلالات روانپزشکی را ۲ تا ۴ برابر می‌کند، به سی و چهارمین همایش سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران اشاره کرد و گفت: از ویژگی های همایش امسال این است که رویکرد اجتماعی به سلامت روان به صورت برجسته در این همایش مطرح و مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

رییس انجمن علمی روانپزشکان ایران خاطرنشان کرد: سمپوزیومی با موضوع مطالبات سلامت روان از دولتمردان و یک پانل نیز تحت عنوان خشم در سی و چهارمین همایش سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران خواهیم داشت.

رسولیان تصریح کرد: نقش  عوامل اجتماعی مؤثر در سلامت  و سلامت روان قابل تردید نیست و برای پیشگیری از بروز مشکلات در حوزه سلامت روان توجه ویژه به عوامل اجتماعی مؤثر در سلامت روان حائز اهمیت است.

او با بیان اینکه روانپزشکان در کاهش بیکاری و فقر نقشی ندارند، یادآور شد: وظیفه اجتماعی ما حکم می‌کند تا تاکید کافی بر این موضوع داشته باشیم که برای داشتن جامعه‌ای سالم و پویا باید برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد، در این صورت است که  اختلالات روانپزشکی نیز کاهش می‌یابد.

رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران به شیوع روش‌های پرخطر و پر هزینه خودکشی، گفت: خودسوزی از جمله روش های خودکشی است که در صورت زنده ماندن فرد، هزینه های زیادی را به جامعه تحمیل می کند.آمار خودکشی در کشور ما ۶ در ۱۰۰ هزار است.

رسولیان تصریح کرد: افسردگی و ناامیدی را از علل منجر به خودکشی در ملاء عام است همچنین نمی توان نسبت به اعتراضات اجتماعی در خودکشی ها بی اعتنا بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز