خبرگزاری کار ایران

برگزاری مراسم معارفه دانشجویان پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۸۷۳

آیین معارفه نو دانشجویان رشته‌ های برق، مکانیک و عمران امروز در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این آیین، سیدحسن صدوق رئیس دانشگاه در سخنانی ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، ورود دانشجویان را به دانشگاه شهید بهشتی خوشامد گفت و اظهار داشت: شما عزیزان یکی از دانشگاه‌های معتبر و مطرح کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اید و مطمئناً در انتخاب خود به اعتبار دانشگاه توجه ویژه داشته‌اید؛ به خاطر داشته باشد که از این پس این شما هستید که باید بر اعتبار دانشگاه محل تحصیلتان بیافزایید. 

وی تأکید کرد: اعتبار هر دانشگاه با استادان، دانشجویان، کارکنان و فضای آموزشی آن ارتباط مستقیم دارد، همه اعضای یک خانواده هستیم، تلاش و کوشش شما در راه تحصیل علم و دانش بر اعتبار این خانواده می‌افزاید و آن را تضمین خواهد کرد. 

رئیس دانشگاه شهید بهشتی، افزودن بر میزان دانش، فراگیری مهارت و آماده شدن برای قبول مسئولیت اجتماعی و نقش‌آفرینی در توسعه کشور را اولویت‌های اصلی دانشجویان دانست و تصریح کرد: دانشجو در جامعه ما یک عنصر برتر است، باید توجه داشته باشید که به یک صفت فاخر در جامعه آراسته شده‌اید و سطح انتظار و توقع جامعه از شما افزایش یافته است. 

صدوق، با اشاره به تحصیل پنج میلیون دانشجو درکشور خاطرنشان کرد: با افزایش تعداد دانشگاه‌ها و دانشجویان در کشور، عطش «دانشجو شدن» را به لحاظ کمی پشت سرگذاشته‌ایم و اکنون شاهد ایجاد فضای رقابتی هستیم که در این فضا، کیفیت و میزان دانش و مهارت اندوخته‌شده اهمیت اساسی دارد. 

وی دانشگاه رقابتی کارآفرین را مطالبه جدی دولتمردان و جامعه از سیستم آموزش عالی کشور خواند و ابراز داشت: از جمعیت چندمیلیونی جامعه بیکاران کشور، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بزرگترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند و برای برون‌رفت از این بحران، باید به سوی دانشگاه کارآفرین قدم برداریم. 

رئیس دانشگاه، با آرزوی تداوم موفقیت برای دانشجویان بیان کرد: چهار سال دوره کارشناسی زمان «آرمان‌سازی» است و در این مدت باید راه آینده‌تان را ترسیم کنید تا بتوانید در مقاطع تحصیلات تکمیلی این راه را بر بستری که امروز ترسیم کرده‌اید، طی کنید. برای شکوفایی خودتان در برنامه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، سیاسی و ورزشی مشارکت فعال داشته باشید و به یاد داشته باشید که جهان آینده بسیار پیچیده و مطالبه‌گر خواهد بود و باید برای آن آماده باشید. 

صدوق با تاکید بر توجه به آداب دانشجویی مورد انتظار جامعه از دانشجویان و رعایت هنجارهای دانشجویی یادآور شد: با استادان و همکلاسی‌هایتان با احترام برخورد کنید و به ویژه دانشجویان ساکن در خوابگاه که از مذاهب، ادیان و قومیت‌های مختلف در زیر یک سقف جمع شده‌اند باید رعایت حسن‌همجواری و احترام را نسبت به یگدیگر داشته باشند. 

رشیدی سرپرست فنی مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی نیز در سخنانی ضمن خیرمقدم به دانشجویان ورودی جدید عنوان کرد: دانشگاه شهید بهشتی یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور است که بیش از ۸۳۰ عضو هیات علمی تمام وقت در ۱۹ دانشکده و ۹ پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی این دانشگاه وظیفه آموزش دانشجویان را برعهده دارند. 

وی افزود: دانشگاه شهید بهشتی ۹۶۰۰ دانشجوی کارشناسی، ۶۵۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۱۴۰۰ دانشجوی دکترا دارد که ۲۹۲۱ نفر از این تعداد در سه دانشکده برق، مکانیک و عمران و آب و محیط زیست پردیس فنی مهندسی عباسپور مشغول به تحصیل هستند. 

واعظی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دیگر سخنران این نشست بود. وی گفت: از ویژگی‌های دانشجوی خوب این است که خوب درس بخواند و به هنجارهای دانشگاه و جامعه احترام بگذارد.

وی با تشریح وظایف و مسئولیت‌های معاونت‌های دانشگاه اظهار داشت: هریک از معاونت‌های دانشگاه در تلاش هستند تا به یکی از نیازهای دانشجویان پاسخ دهند؛ معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز کوشش دارد تا مهارت اجتماعی و ارتباطی دانشجویان را ارتقاء دهد و وظیفه برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانشجویان را برعهده دارد. 

افضلیان معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی نیز در سخنانی ضمن تبریک به دانشجویان ورودی جدید تصریح کرد: بالغ بر ۱۴۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دولتی و تعداد زیادی دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیردولتی در کشور وجود دارد که شما در یکی از پنج دانشگاه جامع سطح یک کشور پذیرفته شده‌اید. 

وی با مطرح کردن این سوال که «مهندس» به چه کسی اطلاق می شود؟ خاطرنشان کرد: مهندس کسی است که می‌تواند تحت قیود طراحی کند؛ شما دانشجویان پس از چهار سال و طی کردن دوره کارشناسی، قابلیت و توانایی طراحی تحت شرایط را بدست خواهید آورد و برای رسیدن به این مرحله باید بتوانید سیستم‌ها را تجزیه و تحلیل کنید. 

معاون آموزش دانشگاه، در بخش دیگری از سخنان خود توضیحاتی در خصوص پذیرش دانشجو بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد ارائه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملاآقایی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس عباسپور نیز در سخنانی با اشاره به ایام عزاداری امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش، اظهار امیدواری کرد با پیروی از سیره ائمه اطهار (ع) بتوانیم شیعه و محب واقعی اهل بیت علیهم السلام باشیم.

در بخش دوم این نشست از پذیرفته‌شدگان رتبه برتر آزمون سراسری در رشته‌های مکانیک، عمران و برق توسط رئیس دانشگاه با اهدا جوایزی تجلیل شد. معرفی دانشکده‌ها، زیارت قبور مطهر شهدای گمنام، روضه و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و همچنین بازدید از کارگاه‌ها و آزمایشگاه ها از دیگر بخش‌های این نشست بود.

لازم به ذکر است پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی متشکل از دانشکده‌های برق، مکانیک و عمران، آب و محیط زیست است که در شرق تهران واقع شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز