خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

بررسی اختیارات شهردار در شورای شهر/ اختیار در مناقصات بازبینی می‌‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۵۵۲

نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: دوستان در شورای پنجم نظرشان بر این است که اختیاراتی که شورای قبل به شهردار داده است، گرفته شود. سپس مورد به مورد بررسی شده و اگر نمونه‌ای بود که ضرورت ایجاد می‌کرد و قابل تفویض بود، مشخص شده و اختیار آن به شهردار برگردانده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها طرح کاهش اختیارات شهردار دوباره به جریان افتاده‌است. هرچند مشخص نیست، کدام یک از اعضای شورا طرفدار و کدام مخالف این طرح هستند، اما اهمیت این طرح از بخشنامه‌های  جدید و جنجالی شهردار کمتر نیست.

علی اعطا (سخنگوی شورای شهر تهران) پیش از این اعلام کرده‌ بود، این طرح در راستای افزایش نظم و انضباط و در راستای تنظیم رابطه میان شورا و شهرداری است، چراکه بخشی از مشکلات مالی در گذشته، به دلیل اختیاراتی بیش از حدی بود که به شهردار تفویض شده بود.

حسن رسولی (عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران) در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: جزو تیم طراحان محسوب نمی‌شود، اما نائب رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش که ریاست کمیسیون نظارت و حقوقی را بر عهده دارد، یکی از افرادی است که از این طرح حمایت می‌کند، البته معتقد است؛ نباید اسم آن را کاهش اختیارات شهردار گذاشت.

ابراهیم امینی (نائب رئیس شورای شهر تهران) در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که طرح کاهش اختیارات شهرداری در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: البته به نظر من نباید اسم این طرح را کاهش اختیارات شهردار گذاشت. شورای قبل طی جلسات و مصوباتی یک سری اختیاراتی به شهردار داده‌ بود که میزان آن مشخص نیست. دوستان در شورای پنجم نظرشان بر این است که اختیاراتی که شورای قبل به شهردار داده است، گرفته شود. سپس مورد به مورد بررسی شده و اگر نمونه‌ای بود که ضرورت ایجاد می‌کرد و قابل تفویض بود، مشخص شده و اختیار آن به شهردار برگردانده شود.

نائب رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به نمونه‌ای از اختیاراتی که در دوره‌های قبل به شهردار واگذار شده بود، گفت: برای مثال اختیاراتی که به شهردار در مناقصات داده شده است، باید دوباره بازبینی شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در ادامه درباره واگذاری بن‌های 10 میلیون تومانی عطر سیب گفت: این مساله در کمیسیون به بحث گذاشته شد و تصمیم گرفتیم گزارشی از سال 95 و 96 تهیه کنیم که چقدر در رابطه با این موضوع هزینه شده‌است. مجتبی عبداللهی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری جلسه آینده در کمیسیون حاضر خواهد شد تا درباره فرآیندها و عددی که هزینه شده‌است؛ توضیحاتی ارائه دهد.

امینی در پاسخ به این سوال که آیا به غیر از بن‌های عطر سیب نمونه‌های دیگری نیز از بودجه شهرداری برای چنین مواردی استفاده شده است یا خیر؟ گفت: نمونه‌های فراوانی همچون این مورد وجود داشته است و سخنگوی شورای شهر در آینده آنها را توضیح خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز