خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران:

اطلاع دقیقی درباره سرنوشت «همشهری» ندارم

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۴۵۶

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چه سرنوشتی در انتظار همشهری و مجله‌های وابسته‌اش است، اعلام کرد: هیچ اطلاعات دقیقی دراین زمینه ندارم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعطا؛ سخنگوی شورای شهر تهران در سومین نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که تعدیل نیرو در شهرداری صحت دارد یا خیر؟ گفت: این خبر را تایید نمی‌کنم.

او همچنین درباره بن‌های 10 میلیون تومانی عطر سیب که به اعضای شورا از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برای هدیه به هیئت‌های مذهبی داده شده بود، گفت: این مساله برای بررسی بیشتر به کمیسیون نظارت و حقوقی ارجاع شده است و در جلسه امروز کمیسیون نیز به آن پرداخته خواهد شد. مسائل این چنینی در دوره قبل، شورای چهارم زیاد به چشم می‌خورده و باید به آنها رسیدگی شود.

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به انتقادات خبرنگاران به قرائت یک گزارش تکراری و ناقص از پلاسکو که در گذشته نیز در زمان شورای چهارم در صحن قرائت شده بود، گفت: در شورای قبل جلسات به صورت دقیق مستندسازی درست صورت نمی‌گرفت البته مستندسازی در حال حاضر هم صورت نمی‌گیرد و اقدامات لازم در این راستا در دست اجرا است. نکته مهم این است که نمی‌دانیم در شورای چهارم چه اتفاقی افتاده در همین راستا گزارش دوباره در صحن قرائت شد. ازسوی دیگر بخشی از جلسات با گفت‌وگو میسر نمی‌شود و آنچه مدنظر است شنیدن دیدگاه‌ها در صحن شورا است. شاید شورای چهارم فرصت کافی برای ورود به این مسئله را نداشته باشد اما ما به صورت جدی در شورای پنجم ورود خواهیم کرد و کمیسیون‌هایی که به صورت تخصصی درگیر این موضوع هستند بررسی را آغاز کرده‌اند و قصد داریم با برنامه زمان‌بندی شده به سمت ایمنی پیش رویم و تاکید می‌کنم که در چهارچوب وظایف و اختیارات شورا اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: شورای پنجم قصد دارد به صورت منطقی به بحث پلاسکو ورود کند و به بحث آینده ساختمان پلاسکو و بازسازی آن بپردازد. درباره بحث تشکیل کمیته حقیقت‌یاب  در شورا صحبتی نشده است و دستور گزارش حادثه پلاسکو در حقیقت ورود شورای پنجم برای انجام بررسی‌های بیشتر است.

سخنگوی شورای شهر با اشاره به طرحی که امروز در صحن شورا به امضای اعضا رسید ادامه داد: دراین جلسه پیشنهاد طرح الزام شورا به تشکیل کمیته ارتقاء ایمنی ساختمان‌ها جهت پیگیری تحقق خروجی‌ها و پیشنهادات و گزارش‌هایی که تاکنون در کارگروه‌های دولت، مجلس، شورا و سایر سازمان‌ها و نهادها پیرامون بررسی حادثه پلاسکو تهیه شده با امضای 11 نفر به هیات رئیسه شورا ارسال شد.

او با اشاره به بخشنامه‌ای که توسط شهردار در خصوص منع صدور هولوگرام‌ها ابلاغ شد گفت: این بخشنامه  گامی در جهت شعارهای انتخاباتی ما در راستای شفافیت است و اقدامی موثر جهت تحقق شعارها خواهد بود.

او درباره طرح که امروز به امضای اعضا رسید و به هیات رئیسه ارائه شد گفت: در راستای همان طرح دو فوریتی در رابطه با ارائه گزارش صد روزه توسط شهردار به شورا امروز طرحی در خصوص تهیه گزارشی در مورد بدهی‌ها و تعهدات شهرداری به شورا به هیات رئیسه ارائه شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد انتصابات اخیر شهردار و انتقاداتی که در این زمینه به او وارد می‌شود گفت: شان شورای شهر انتخاب شهردار بود و یک مدیر برای آنکه بتواند پاسخگو باشد باید زیرمجموعه خود را انتخاب کند. اعضا می‌تواند انتقادات خودرا به شهردار بگویند. برخی اعضا نیز انتقادات خود را دراین زمینه به شهردار اعلام کردند.

سخنگوی شورای شهر در رابطه با تحقق و کمبود بودجه آتش‌نشانی نیز افزود: کمیسیون بودجه شورای شهر مامور شده‌اند لایحه اصلاح بودجه را به شورا ارائه دهند و رویکرد این لایحه حذف هزینه‌های غیر ضروری در شش ماهه دوم سال خواهد بود چرا که سال 96 سال سختی از نظر مالی است.

او در پاسخ به این سوال که چه سرنوشتی در انتظار همشهری و مجله‌های وابسته است اعلام کرد: هیچ اطلاعات دقیقی دراین زمینه ندارم.

او در انتها به آخرین اقدامات کمیسیون عمران و حمل و نقل اشاره کرد و گفت: این کمیسیون در حال حاضر ساماندهی تاسیسات برق بازار بزرگ تهران را که از حوزه‌های آسیب‌پذیر است در دستور کار خود دارد. همچنین مذاکراتی با شهرداری جهت تامین اعتبار و ایمن‌سازی اتوبوس های فرسوده صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز