خبرگزاری کار ایران

فریدون مطرح کرد:

ایجاد فضای بانشاط در محیط‌های دانشگاهی

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۰۵۷

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در این مدت سعی کردیم با ایجاد فضای با نشاط در محیط‌های دانشگاهی و رفع مشکلاتی که دانشگاه‌ها با آن درگیر بودند به پیشرفت برسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحسین فریدون، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی علوم، تحقیقات و فناوری در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها گفت:‌ بر توسعه روز افزون اقتصاد دانش‌بنیان و بهره‌گیری از توان نخبگان و دانشگاهیان در حل مسائل و چالش‌های مختلف کشور تاکید بسیار زیادی وجود دارد.

او ادامه داد:‌علیرغم برخی تبلیغات در حوزه توسعه علمی بر اساس استنادات و شاخص‌هایی که توسط پایگاه‌های اطلاعاتی مختلف اعلام شده بیش از ۱۸ دانشگاه در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند و علیرغم مسائل و مشکلاتی که وجود داشته دانشگاهیان ما فعالیت‌های بسیار خوبی داشته اند.

فریدون با اشاره به مشکلات مالی و کمبود اعتبار در این زمینه گفت: با وجود مشکلات مالی و اعتباری و مشکلاتی که در خرید تجهیزات آزمایشگاهی با آن رو به رو بودیم فعالیت‌هایی که در زمینه‌های علمی انجام شده بسیار خوب بوده است.

مدیرکل حوزه وزارتی علوم افزود: در این مدت سعی کردیم با ایجاد فضای با نشاط در محیط‌های دانشگاهی و رفع مشکلاتی که دانشگاه‌ها با آن درگیر بودند و با وجود مشکلات مالی و اعتباری به پیشرفت برسیم.

فریدون گفت: برنامه اجلاس دو روزه روسای دانشگاه‌های سراسر کشور برای بررسی چالش‌ها و مسائل فراروی دانشگاه‌ها و نظام آموزش عالی کشور  برگزار می‌شود‌.

او افزود: در گذشته تجربه بسیار خوبی داشتیم به این صورت که علیرغم چندین انتخاباتی که برگزار شد و دانشگاه‌ها به خوبی در این زمینه مشارکت کردند، مشکلی پیش نیامد؛ این، نشانگر بلوغ فکری محیط دانشگاهی است و ما باید از این پتانسیل به نحو احسن استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز