خبرگزاری کار ایران

ربیعی مطرح کرد:‌

نگهداری کودکان کارِ بی‌سرپرست توسط سازمان بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۶۲۷

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: کودکان کاری که جمع‌آوری می‌شوند، اگر بدون والدین باشند از آنها نگهداری می‌شود، اما اگر دارای پدر و مادر باشند و برای بار سوم جمع‌آوری شوند با حکم قضایی از خانواده خود جدا می‌شوند و به مدتی طولانی توسط بهزیستی نگهداری خواهند شد تا از آنها حمایت صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) پس از جلسه مشترک با شهردار تهران که با موضوع آسیب‌های اجتماعی در شهرداری تهران برگزار شد، با حضور در جلسه شورای شهر تهران به سوالات خبرنگاران در خصوص این جلسه پاسخ داد.

ربیعی گفت: این جلسات را به صورت ماهانه با شهردار تهران برگزار خواهیم کرد و شش کمیته برای حل مسائل تهران تشکیل می‌دهیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در این جلسه ساخت پناهگاه‌ برای شب‌خواب‌ها پیگیری شد. همچنین در خصوص ایمنی کار و بهداشت محیط کار در شهر بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی افزود: در خصوص ایمن‌سازی ساختمان‌هایی نظیر پلاسکو که تعداد آن در شهر تهران زیاد است، نیز بحث و تبادل نظر شد.

وزیر کار گفت: بحث تکدی‌گری نیز مورد بررسی قرار گرفت. همچنین جمع‌آوری تکدی‌گران توسط بهزیستی مورد بحث بود تا با این کار چهره تهران زیباتر شود.

وزیر کار در خصوص جمع‌آوری کودکان کار در سطح شهر بیان داشت: کودکان کاری که جمع‌آوری می‌شوند، اگر بدون والدین باشند از آنها نگهداری می‌شود، اما اگر دارای پدر و مادر باشند و برای بار سوم جمع‌آوری شوند با حکم قضایی از خانواده خود جدا می‌شوند و به مدتی طولانی توسط بهزیستی نگهداری خواهند شد تا از آنها حمایت صورت گیرد.

وزیر کار تاکید کرد:‌ تکدی‌گران و کودکان کار باید از چهارراه‌ها جمع‌آوری شوند، اما افرادی که در سطح شهر دست‌فروشی می‌کنند می‌توانند با لباس‌های متحد الشکل کار کنند.

وزیر کار گفت: در جلسه امروز با شهردار در خصوص زنان سرپرست خانوار و بخش‌هایی که ظرفیت بالای اشتغال‌پذیری دارند نیز بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: درخصوص استفاده از پارک‌ها و مناطقی که دولت و شهرداری در اختیار دارند برای برپایی شنبه بازار یا جمعه بازار به منظور فروش کالاهایی که در کارگاه‌های کوچک تولید می‌شوند نیز صحبت شد.

وزیر کار گفت:‌ ایجاد پارک‌هایی برای آشنایی کودکان با اشتغال از دیگر بحث‌های جلسه امروز بود.

وزیر کار گفت: همچنین در خصوص خدمات عمومی فاقد استاندارد نیز که موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده است نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: حقوق سالمندان و معلولان در تهران رعایت نمی‌شود و در این مورد نیز در جلسه با شهردار صحبت‌هایی صورت گرفت.

وزیر کار گفت: معاون بنده با معاونان شهرداری تهران از این پس جلسات مشترکی خواهند داشت تا در حوزه شهری برای زندگی بهتر شهروندان تهرانی اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: زمینه‌های مختلفی برای همکاری با شهرداری تهران داریم و این جلسات قطعاً ادامه خواهد داشت.

ربیعی گفت: تهران الگوی دیگر شهرها است.تهران با توجه به صنوف و ساختمان‌های بزرگی که دارد باید یک شهری ایمن از لحاظ مختلف باشد.

نگهداری کودکان کارِ بی‌سرپرست توسط سازمان بهزیستی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز