خبرگزاری کار ایران

واکنش اعضای شورا به گزارش عملکرد شهرداری در مراسم اربعین

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۷۹۴

در ششمین جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش که هم اکنون در حال برگزاری ا ست اعضای شورای شهر به گزارش معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در رابطه با اقدامات ستاد اربعین واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حجت نظری در واکنش به اظهارات معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران گفت: در صفحه 26 گزارش هفته قبل به صراحت نوشته‌اید که مدارس منتخب را در نجف و کربلا بازسازی کرده‌اید آیا گزارش اشتباه نوشته شده است و می‌خواهید ما را به اشتباه بیندازید؟ در هر حال بازسازی مدارس در عراق در زمان اربعین جزو وظایف شهرداری نیست.

او ادامه داد: ‌از سوی دیگر نگهداشت فضای سبز یا زیباسازی ارتباطی با اربعین ندارد. اگر می‌گویید با توجه به ساخت زیرساخت‌ها هزینه‌ها کم می شود، پس چرا بودجه را دو برابر کرده‌اید. از سوی دیگر سوال من شفاف است در سال 95 چقدر هزینه شده است؟

در ادامه احمد مسجدجامعی، عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورا نیز با اشاره به گزارش عبداللهی گفت: بهتر است؛ گزارش و برنامه‌های سال جاری را ارائه دهید. محوریت کارهای شهرداری باید در اربعین بحث خدمات شهری باشد نه کارهای دیگر. در حال حاضر به خاطر پول زیادی که خرج این مراسم می‌شود حس مهربانی تحت الشعاع رفتار مکانیکی قرار گرفته است.

 حق شناس رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی نیز گفت: نباید از روح اربعین فاصله بگیریم. باید  به داوطلبان حق ماموریت داده نشود، بلکه باید دلى و داوطلبانه بروند.

او ادامه داد: چهار راه مرزى داریم اما به دلیل نزدیکى به کربلا شهردارى اقدامات خود را بیشتر در مرز مهران متمرکز کند.

حسن رسولی٬ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز  گفت: دغدغه من عمل به سوگندی است که در آغاز کار به آن متعهد شدیم. قانون شهردارى اجازه نمی‌دهد که این کارها را در خارج تهران انجام دهید حالا مى گویید در ٨ کمیته فعال هستید؟

او ادامه داد: به وزیر کشور تذکر مى دهیم که قائم مقام شورا نیست و اگر هزینه برای شهردارى ایجاد مى کند هزینه هایش را خودش بدهد.شما مى گویید براى این مراسم ١٥ میلیارد هزینه شده اما رقم مصوب شما٥ میلیارد بوده، مابه التفاوت را از کجا آوردید؟

ناهید خدا کرمی نیز گفت: مراسم اربعین حتى قبل از انقلاب هم مردمى بود اما حالا با ورود شهردارى موازنه اقدامات مردمى بهم خورده است.چرا شهردارى به مسائل مختلف وارد شده است؟ این حجم ورود به همه موارد به چه دلیل بوده است؟ برای مثال رسیدگی به مسائل  بهداشتی به وزارت بهداشت مربوط است.

در انتها محسن هاشمی رییس شورای شهر گفت: از آقای حق‌شناس رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی می‌خواهیم گزارش معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری و سوالات و تذکرات اعضای شورا را جمع‌بندی کرده تا در اختیار آقای نجفی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز