خبرگزاری کار ایران

جانشین پلیس آگاهی ناجا:

اشراف اطلاعاتی‌مان در امور گمرکی را افزایش می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۰۹۹

جانشین پلیس آگاهی ناجا گفت: پلیس درصدد است در کنار نظم و اقتدار، اشراف اطلاعاتی خود را نیز در گمرکات افزایش دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "مسعود منفرد" در کارگاه آموزشی تخصصی طرح استقرار ناجا در گمرک شهید " رجایی" بندرعباس، اظهارداشت: پدیده شوم قاچاق، علاوه برآثار زیانبار بر اقتصاد کشور دارد که شاخص ترین اثر آن لطمه به اقتصاد کشور و تضعیف اقتصاد ملی است، اختلال درحوزه های امنیتی، اجتماعی و... از دیگر اثرات این پدیده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکی از اولویت های نیروی انتظامی است به استقرار پلیس در گمرک با هدف سالم سازی فضای اقتصادی اشاره کرد و گفت: کلیه مسئولان  اعم از ستادی و استانی بایستی با پلیس همگام بوده و اهتمام ویژه ای در این رابطه داشته باشند.

جانشین پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: پلیس درصدد است در کنار نظم و اقتدار، اشراف اطلاعاتی خود را نیز در گمرکات افزایش دهد.

وی درباره چگونگی استقرار ماموران پلیس و نیز آموزش آنها، گفت: ماموران پلیس باید هوشیارانه استقرار پیدا کنند و بعد از اینکه تمام مراحل قانونی و دستورالعمل ها ابلاغ شد آنچه وظیفه پلیس است با قاطعیت انجام دهد؛ همچنین استفاده از قوانین گمرکی و شیوه نامه خدمتی در گمرک باید جدی گرفته شود.

سردار منفرد تصریح کرد: امکانات لازم باید در اختیار مأموران قرار گیرد و همچنین با مد نظر قرار دادن بحث صیانتی و عقیدتی کارکنان نباید اجازه دهیم که مورد اتهام قرار گیریم.

سردار منفرد از استان هرمزگان به عنوان مهمترین استان برای پلیس، به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز نام برد و گفت: هر برنامه ای در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شود اولویت با استان هرمزگان است.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: مهمترین هداف ما از استقرار پلیس در گمرک؛ سالم سازی فضای اقتصادی برای جامعه ، کمک به تولید داخلی و افزایش درآمدهای گمرک برای کشور است.

جانشین پلیس آگاهی ناجا گفت: هر چه پلیس وظایفش را مطلوب تر انجام دهد قطعا مخلان و متخلفان اقتصادی مجبور می شوند از طریق اقدام قانونی و انجام تشریفات گمرکی نسبت به واردات و صادرات کالاها اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز