خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران:

عملکرد مالی شهرداری در شش ماهه اول امسال بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۶۷۲

سخنگوی شورای شهر تهران از بررسی عملکرد مالی شهرداری در شش ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اعطا، سخنگوی شورای پنجم تهران، ری و شمیرانات در دومین نشست خبری خود با اشاره به تصمیمات اخذ شده در چهارمین جلسه رسمی این شورا گفت: سه شنبه 14 شهریور 96 جناب آقای محمدعلی نجفی شهردار تهران جهت ادای سوگند در صحن شورا حاضر خواهند شد و با توجه به نطق پیش از دستور آقای حبیب زاده در رابطه با مبحث 22 مقررات ملی ساختمان شورای پنجم طبق روال شورای قبلی به پیگیری‌های خود درباره مقصرین حادثه پلاسکو ادامه خواهد داد.

سخنگوی شورای شهر در ادامه این نشست خبری گزارشی از اقدامات کمیسیون‌های شورای پنجم تا امروز ارائه داد و گفت: بر اساس این گزارش کمیسیون‌ برنامه و بودجه شورای شهر به طور خاص عملکرد مالی شهرداری را در حوزه دریافت‌ها و پرداخت‌ها در شش ماهه نخست سال 96 در دستور کار خود دارد.

اعطا ادامه داد: کمیسیون برنامه و بودجه در این زمینه بنا به شفاف سازی دارد. اطلاعات لازم از مسئولین مربوطه در شهرداری دریافت خواهد شود و این کمیسیون گزارشی به شورا ارائه خواهد داد.

این عضو کمسیون شورای شهر در ادامه به عملکرد کمیسیون شهرسازی و معماری اشاره کرد و افزود: در این کمیسیون در حال برنامه‌ریزی برای تعامل با انجمن‌های تخصصی هستیم و هرگز در دوره‌های گذشته با جدیت به این موضوع نپرداخته بودند. بعلاوه با توجه به اختلافات میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی قصد داریم در کمیسیون معماری و شهرسازی زمینه تعامل بیشتر را میان این دو بخش ایجاد کنیم تا این اختلافات به حداقل برسد.

اعطا در ادامه گزارش خود در مورد عملکرد کمیسیون معماری و شهرسازی افزود: این کمیسیون قصددارد از شهرداری تمام مناطق دیدن کند تا از نزدیک با مسائل و مشکلاتی که مردم با آن درگیر هستند آشنا شده و بعد نظارتی شورا را با کمک تحقیقات میدانی بیش از پیش محقق کند.

سخنگوی شورا شهر درباره عملکرد کمیسیون اجتماعی و فرهنگی به ریاست محمدجواد حق شناس نیز بیان داشت: این کمیسیون با توجه به نزدیک شدن به ماه مهر از مسئولین ستاد استقبال از مهر دعوت کرده و به علت آنکه با آغاز سال تحصیلی ترافیک افزایش پیدا می‌کند با حضور نیروی انتظامی، شرکت واحد اتوبوسرانی و ... به زودی جلسه‌ای در این رابطه در کمیسیون برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر در ادامه درباره عملکرد کمیسیون عمران و حمل و نقل اضافه کرد: این کمیسیون به دنبال آن است که پاسخگوی افزایش سفرها باشد در حال حاضر 3 هزار واگن به خطوط موجود اضافه شده و می‌توانیم ظرفیت جابجایی را چندین برابر کنیم.

او همچنین با اشاره به اینکه کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای پنجم استفاده از ظرفیت‌های سمن‌های محیط زیستی را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: همه کمیسیون‌های شورای شهر تهران به جز کمیسیون نظارت در طول این دو هفته جلسه برگزار کردند.

سخنگوی شورای شهر در ادامه این نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

او در پاسخ به این سوال که چرا میثاق‌نامه شورای شهر که قرار بود دارای بندهای متعددی باشد به سوگندنامه تقلیل یافت گفت: از آنجایی که میثاق نامه به عنوان یک قرارداد یک طرفه به حساب می‌آید با یادآوری برخی از اعضا تصمیم گرفتیم این میثاق نامه را به تفاهم نامه تغییر نام بدهیم چرا که تفاهم نامه دو طرفه است. از سوی دیگر سوگندنامه به مراسم تحلیف رئیس جمهور شباهت داشته و به نوعی جنبه نمادین دارد تا شورا را به سمت تبدیل شدن به پارلمان محلی سوق دهد.

او با تاکید بر اینکه فقط دو جلسه از شهردار شدن نجفی گذشته است، تاکید کرد که در عمل هیچ تاخیر قابل توجهی وجود نداشته است.

اعطا همچنین در واکنش به گله خبرنگاران از برخی از اعضای شورای شهر که به خاطر حضور عکاسان شکایت کرده و اعلام کردند در صحن امنیت ندارند، گفت: این گلایه اعضای شورا را گلایه دوستانه در نظر بگیرید.

سخنگوی شورای شهر همچنین درباره روند انتخاب معاونت‌های شهردار تهران و نقش اعضای شورا و شائبه‌های به وجود آمده در خصوص فشار برخی از اعضا ادامه داد: شورا نسبت به شهرداری دارای نقشی نظارتی است و حق طبیعی هر مدیری است که معاونانش را خود انتخاب کند، اما اعضای نقش نظارتی خود را اعمال کرده و به لحاظ مشورتی فعالیت خواهند کرد.

او ادامه داد: تاکنون هیچ فشاری از جانب اعضا در مورد انتخاب معاونت‌های شهرداری نشنیده‌ام البته شورای اول مصوبه‌ای در رابطه با دخالت شورا در معاونت‌ها تصویب کرده بود که این مصوبه نه نقض و نه اجرا شده است. مطمئنا برخی از اعضا جلساتی با نجفی در این مورد داشته‌اند اما این مساله که جلسه‌ای با حضور 21 نفر از اعضا برای انتخاب معاونان شهردار رخ دهد امکان ندارد.

او همچنین در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در راستای حضور نجفی در هیئت دولت صورت گرفته است، گفت: مذاکرات در حال انجام است و به حضور شهردار تهران در هیئت دولت خوشبین هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز