خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم:

دولت راه را برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان باز کند

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۲۱۲

در حاشیه افتتاح ساختمان پارک علم و فناوری استان کردستان، جمعی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحبان صنعت استان با معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این نشست دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری به اهمیت فناوری و به‌ویژه نوآوری و ابداعات، خلق فناوری، اشتغال و درآمدزایی اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز خلق ایده و عملیاتی کردن تبدیل ایده به روش‌ها و فناوری‌های نو یکی از مهم‌ترین راه‌های درآمدزایی، تقویت اقتصاد و اشتغال در کشورهای درحال توسعه و توسعه یافته تبدیل شده است که خود بر پایه نوآوری، فناوری های سخت و نرم، مدیریت ریسک پذیر و کار جمعی و تیمی استوار است.

او افزود: اگرچه ما در تربیت نیروهای دانشی و آموزش علم پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم ولی هنوز در موضوعات مهارت آموزی، خلاقیت‌ورزی و کنش‌گری تبدیل علم به ایده و همچنین مدیریت کار جمعی در اقتصاد مبتنی بر دانش به کارهای زیادی نیاز داریم.

 احمدی ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان را در رسیدن به این اهداف مهم ارزیابی کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مظهر کار جمعی در مسیر تجاری سازی علم و دانش هستند، اگرچه در کشور ما جزو نهادهای بسیار نوپا محسوب می‌شوند و موانعی در راه فعالیت‌های آنها وجود دارد ولی با تجربه اندوزی هم می‌توان تدریجاً موانع فرهنگی و موانع ناشی از عدم شناخت کافی از فعالیت‌ها، مقررات و مسیر پیش رو را از بین برد و دولت هم می‌تواند با وضع قوانین و مقررات بهتر راه را برای فعالیت اینگونه شرکت‌ها باز کند.

او به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در ۴ سال اخیر شرکت های دانش بنیان فعال در کشور، دستاوردها و پیشرفت‌های چشمگیر و قابل ملاحظه ای را از خود نشان داده‌اند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ایجاد اشتغال زایشی و شغل پایدار  30هزار نفری، فروش حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان و صادرات حدود ۵۲۰ میلیون دلاری شرکت‌های مستقر در پارک های علم و فناوری که حدود یک سوم شرکت‌های فعال کشور را شامل می‌شود، گواه این موفقیت‌ها و پیشرفت در کارها ارزیابی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز