خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

مراحل اجرایی در آموزش و پرورش با مشکل مواجه است/نحوه مدیریت تغییر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۳۶۴

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نحوه مدیریت در آموزش و پرورش تغییر می‌کند، گفت: مراحل اجرایی در آموزش و پرورش با مشکل مواجه است که با تغییر ساختارها روند اجرا نیز درست می‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدمحمدبطحایی، وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک اعضای شورای معاونین و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها گفت: از روحانی تقدیر و تشکر می‌کنم که به جمعیت یک میلیونی آموزش وپرورش اعتماد و وزیر  این وزارتخانه  را از میان آن ها، انتخاب کرد.

او ادامه داد: این اعتماد مجلس به شخص نبود، بلکه به جامعه فرهنگیان بود و این امر ناشی از حاکمیتی است که آموزش وپرورش در مدیریت و اداره کشور دارد. رای بالای نمایندگان، امید ما را به ادامه مسیر تعلیم و تربیت افزایش داد، از طرف دیگر، وظیفه ما سنگین‌تر شد، زیرا باید مطالبات جامعه را بیش از پیش  پاسخ گو باشیم.

وزیر آموزش وپرورش گفت: با الطاف الهی و مدد ائمه معصومین (ع) و تلاش همه همکاران و با تمرکز بر اولویت ها، امیدواریم بتوانیم بار سنگین تعلیم و تربیت را به سرمنزل مقصود برسانیم.

او برنامه‌های ارائه شده آموزش وپرورش در دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی را براساس سند تحول بنیادین دانست و گفت: این برنامه‌ها متناظر بر دو بعد است، بخش اول آن، تحول در برنامه‌های آموزشی و پرورشی است،  هرچند این تحول در حال انجام است ، اما باید با شتاب بیشتری صورت گیرد و با نیازهای روز جامعه انطباق داشته باشد. بخش دوم تغییر روش و نحوه مدیریت در آموزش وپرورش است، زیرا روش فعلی مدیریت در آموزش وپرورش قادر به ادامه حیات نیست و تغییر در آن، اجتناب ناپذیر است، البته تمرکز زدایی شعار همه دولت‌ها بوده است و باید خروجی آن مناسب باشد.

بطحایی افزود:  مهارت آموزی دانش آموزان موضوعی است که همواره موردتأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، و  سخنان اخیر رئیس جمهوری نیز به آن اشاره شده است، هدف از آموزش مهارت‌ها، تربیت  دانش آموزان برای داشتن زندگی و توانایی حل مشکلات است ، بنابراین محتوای آموزشی باید به گونه‌ای  تغییر کند که خروجی آن، هدف مذکور را تأمین کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دیدار اعضای دولت دوازدهم، رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته دولت، گفت: باتوجه به بیانات رهبر انقلاب که فرمودند، آسیب شناسی خوب صورت می‌گیرد و راه حل های خوبی نیز ارائه می‌شود، اما مراحل اجرایی با مشکل مواجه است، در این دولت تلاش خواهیم کرد، با تغییر ساختار مراکز تصمیم گیری وتصمیم سازی‌ها، زیرساخت‌های اجرای راهکارها را بیش از پیش فراهم کنیم.

بطحایی با اشاره به اجتناب ازعملکرد هیجانی گفت: در ابتدای هر سال،  چند برنامه اولویت دار را مشخص می کنیم و در طول سال آن را به سرانجام می‌رسانیم. استان‌ها تلاش کنند مهر پرشور و امیدی داشته باشیم و این امید به جامعه نیز منتقل شود.

وزیر آموزش وپرورش گفت: به لطف الهی، علی رغم چالش های موجود در منطقه، از ایران به عنوان کشوری که دارای آینده روشنی است ، یاد می‌شود و این امر می‌طلبدتا با تلاشی مضاعف، سرفصلی نو در کشور مطرح کنیم.

او بر تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد و گفت: برای پیشبرد بهتر امور باید با مجلس تعامل داشته باشیم ، در استان ها نیز باید با همدلی و همفکری با نمایندگان مجلس با قدرت بیشتری مسائل آموزش وپرورش  حل و فصل شود.

بطحایی حمایت های رهبر معظم انقلاب از آموزش وپرورش را پشتوانه بزرگی برای رفع مشکلات این وزارتخانه دانست و گفت: در جلساتی که در محضر ایشان بودیم، تأکیدشان بر رفع چالش‌های آموزش وپرورش بود.

وزیر آموزش وپرورش در پایان با تأکید بر نقش روابط عمومی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و انتصاب جدید در این حوزه، از خدمات علیرضا جدایی رئیس پیشین مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز