خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس:

هزار مدرسه خشت و گلی نیازمند بازسازی هستند

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۳۱۴

رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس از استاندارد سازی 150هزار کلاس درس خبر داد و گفت: همچنان 95هزار کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی و هزار کلاس درس خشت و گلی نیازمند بازسازی هستند.

به گزارش ایلنا، محمدتقی نظرپور در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونین و مدیران کل آموزش وپرورش استان‌ها در ساختمان شهید رجایی، گفت: حدود 5 هزار و 700 پروژه نیمه تمام با 26 هزار کلاس درس داریم که پیش بینی می‌شود برای مهر امسال، 806 پروژه با 4 هزار و 185 کلاس درس، آماده بهره برداری شود.

او افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان سال 96، این آمار افزایش 10 درصدی داشته باشد. 29 درصد اعتبارات ساخت فضاهای آموزشی از محل منابع استانی و 58 درصد نیز توسط خیرین تأمین شده است که جای تقدیر از خیرین دارد.

رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، 107 هزار باب کلاس درس معادل20 درصد فضاهای آموزشی موجود توسط خیرین مدرسه ساز، احداث شده است، البته در سال‌های 95 و 96،  50 درصد اعتبارات عمرانی را خیرین  تأمین کرده‌اند.

نظرپور از استانداردسازی 150 هزار کلاس درس از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: امیدوارم تا پایان سال 96 می‌توانیم ، 30 هزار کلاس درس را استانداردسازی کنیم و 86 هزار کلاس درس باقی مانده در سال‌های آینده، استانداردسازی خواهد شد. بازسازی ، 6 هزار و 200 کلاس درس در حال انجام است و برای مقاوم سازی یک هزار کلاس درس نیازمند یک هزار و200 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

او افزود: 61 هزار کلاس درس همچنان نیاز به تخریب و بازسازی و 95 هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است و یک هزار مدارس خشت و گلی داریم که تا سال 97 ، بازسازی خواهند شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز