خبرگزاری کار ایران

پیام رئیس جمعیت هلال‌احمر به مناسبت روز پزشک

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۵۱۶

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی ضمن تبریک روز «پزشک» به همکاران خدوم خود در جامعه پزشکی کشور به‌خصوص به پزشکان انسان‌دوست هلال‌احمر گفت: در جهان کنونی، پزشکان علاوه بر علاج آلام دردمندان؛ نماد فداکاری و امداد و نجات مقابل گلوله‌های متجاوزین در مناطقی همچون غزه و یمن هستند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر متن پیام دکتر ضیائی بدین شرح است: «"یا مَن اِسمُهُ دَوا وَ ذِکرُهُ شَفاء"؛ بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا، مایه فخر ایرانیان در سپهر دانش؛ شایسته‌ترین مناسبت و مشابهت در تکریم جایگاه پزشکان و طبیبان کشورمان است. روز پزشک، علاوه بر تجلیل بزرگی و اهمیت حرفه پزشکی؛ یادآوری ارزش‌ها و مفاهیم علمی مبتنی بر انسانیت، نوع‌دوستی و ایثار است.

امروزه نقش پزشکان، تنها در نجات و شفای بیماران خلاصه نشده است؛ زیرا بسیاری از اقدامات بشردوستانه با ماهیت گشودن گره‌های اجتماعی و حل مشکلات ملی، با حضور داوطلبانه پزشکان نیکوکار معنا می‌گیرد و مُیسر می‌شود.

در جهان کنونی، پزشکان علاوه بر علاج آلام دردمندان؛ نماد فداکاری و امداد و نجات مقابل گلوله‌های متجاوزین در مناطقی همچون غزه و یمن هستند که بوی ظلم و جنگ؛ امان انسان‌های بی‌دفاع و بیماران را بریده است.

در یک کلام؛ لباس سپید پزشکی در دنیای ما، ارزش و اعتباری چند برابر و مقدس‌گونه نسبت به گذشته یافته و این فرصتی بی‌نظیر برای جامعه ارجمند پزشکان است تا در کنار انجام وظایف حرفه‌ای، آثار پر خیر و برکتی را در ابعاد اجتماعی و فرهنگی از خود بر جای گذارند و با داوطلب‌شدن در موضوعات انسان‌دوستانه نمونه کاملی از یک پزشک متعهد را به نمایش گذارند.

اینجانب به نمایندگی از جمعیت هلال احمر که از قرابتی دیرینه با جامعه پزشکی برخوردار است، «روز پزشک» را به تمامی پزشکان کشور و پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر که همواره بازوی توانمند این نهاد مردمی در خدمات درمانی هستند، تبریک گفته و سلامتی و بهروزی روزافزون آنان را از پروردگار متعال خواستارم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز