خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) مطرح کرد:

پیشرفت ۷۴ درصدی ‌سد نرماب

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۶۰۱

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: شاهد پیشرفت ۷۴ درصدی سد نرماب هستیم، حدود ۱۰۰ خانوار در ۲ روستا در این حوزه ساکن هستند که این افراد باید جابه‌جا شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، سردار عبادالله عبداللهی  در بازدید از پروژه سد نرماب اظهار داشت: خوشبختانه سد نرماب پیشرفت خوبی داشته و شاهد پیشرفت ۷۴ درصدی احداث سد هستیم و تلاش می‌کنیم با رفع مشکلات در مسیر این پروژه و حل مشکل معارضین و مردم در حوزه دریاچه سد، روند احداث را تسریع کنیم.

وی افزود: حدود ۱۰۰ خانوار در ۲ روستا در این حوزه ساکن هستند که باید این افراد جابه‌جا شوند.

سردار عبداللهی گفت: نکته مهم و با اهمیت که باید توجه شود، احداث کانال‌های آبرسانی و زهکشی به طول ۱۰۰۰ کیلومتر در پایین‌دست سد است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار کرد: ضروری است آب‌منطقه‌ای استان گلستان به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد و باید مشکلات مالی و دیگر مواردی که برای احداث کانال‌های آبرسانی در پایین‌دست وجود دارد از بین برود تا بهره‌برداری خوبی داشته باشیم.

شایان ذکر است سد نرماب یک سد از نوع همگن رسی به ارتفاع ۶۰ متر و حجم کل مخزن ۱۱۵ میلیون مترمکعب بر روی رودخانه نرماب روستای آرام‌نر و منطقه مینودشت استان گلستان است که کارفرمای آن شرکت آب‌منطقه‌ای گلستان و پیمانکار آن گروه تخصصی سپاسد از زیرمجموعه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) می‌باشد.

هدف از احداث این سد، جلوگیری از سیلاب‌ها، تأمین آب مورد نیاز ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های زراعی منطقه و تبدیل زمین‌های دیم به آبی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز