خبرگزاری کار ایران

دبیر المپیادهای کشور:

برگزیدگان المپیادهای کشور از تسهیلات وزارت علوم بهره‌مند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۸۵۵

دبیر المپیادهای علمی دانشجویی کشور گفت: نفرات برتر المپیادهای علمی کشوری در دو رشته شیمی و ریاضی به المپیاد بین‌المللی راه پیدا کردند که مرحله نهایی آن از ۲۲ مرداد تا ۲۶ مرداد ۹۶ در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احسان جمالی (دبیر المپیادهای علمی دانشجویی کشور) در مراسم تقدیر از برگزیدگان هجدهمین المپیاد بین‌المللی ریاضی و دهمین المپیاد بین‌المللی شیمی گفت: سازمان سنجش در سال ۱۶۰ آزمون برگزار می‌کند که از این تعداد، بخشی از آنها به المپیادهای کشوری اختصاص دارد. در سال گذشته سه رشته به مجموعه رشته‌های آزمون المپیادهای علمی دانشجویی اضافه شده بود و از سال آینده نیز دو رشته به این مجموعه رشته‌ها اضافه خواهد شد.

او با اشاره به اینکه المپیادهای علمی دانشجویی کشوری در سه مرحله برگزار می‌شود، گفت: در مرحله اول ۱۵ نفر اول ۲۰ رشته در آزمون کارشناسی ارشد برای مرحله نهایی انتخاب می‌شوند و از تعداد ۳۰۱ هزار نفر که در ۲۰ رشته شرکت کرده بودند، ۳۱۰ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

جمالی افزود: ۸ قطب دانشگاهی کشور نیز مرحله غیرمتمرکز المپیاد را برگزار کردند که از ۲۵۰۰ نفر در مجموع رشته‌ها، تعداد ۶۶۹ نفر به مرحله نهایی رسیدند و در مجموع ۹۷۹ دانشجوی ایرانی به مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی راه یافتند.

او افزود: نفرات برتر المپیادهای علمی کشوری در دو رشته شیمی و ریاضی به المپیاد بین‌المللی راه پیدا کردند که مرحله نهایی آن از ۲۲ مرداد تا ۲۶ مرداد ۹۶ در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

او به هدف المپیادهای کشوری اشاره کرد و گفت: هدف برگزاری این المپیادها شناسایی استعدادهای برتر دانشجویی، ترغیب آنها برای کسب دانش عمیق‌تر و حمایت‌های معنوی و مادی برای ادامه تحصیل در ایران است‌‌.

دبیر المپیادهای علمی دانشجویی کشور تاکید کرد: برگزیدگان المپیاد از تسهیلات وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند.

جمالی افزود: در این مرحله از میان ۴۳ دانشجوی ایرانی در گروه ریاضی که ۱۱ نفر زن و ۳۲ نفر مرد بودند، ۵ نفر به مرحله بین‌المللی راه پیدا کردند. همچنین در گروه شیمی از ۴۵ نفر برگزیده که ۱۵ نفر زن و ۳۰ نفر مرد بودند، ۵ نفر به مرحله بین‌المللی راه یافتند.

دبیر المپیادهای کشور گفت: المپیادهای بین‌المللی شیمی و ریاضی با شرکت دانشجویان ایرانی به همراه دانشجویانی از روسیه، تاتارستان، عراق، اوکراین، لهستان و صربستان برگزار شد. در گروه شیمی ۱۹ دانشجو که ۵ نفر از آنها ایرانی و ۱۴ نفر غیرایرانی و در گروه ریاضی نیز ۱۹ دانشجو که ۵ نفر ایرانی و ۱۴ نفر غیرایرانی حضور یافتند.

او افزود: در مراسم اختتامیه المپیادهای علمی دانشجویی، دانشجویان برگزیده به صورت انفرادی و تیم‌های برتر معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز