خبرگزاری کار ایران

کنترل امنیت سیستان و بلوچستان از سنتی به الکترونیکی

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۱۳۸

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به پایش تصویری اماکن تجاری و صنفی به کمک مرکز هشدارهای الکترونیک پلیس گفت: بخش مهمی از کنترل امنیت از سنتی به الکترونیکی تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار" حسین رحیمی" در حاشیه مراسم افتتاح مرکز هشدار های الکترونیک (مها) استان که با حضور مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد تعاون ناجا و معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان برگزار شد، گفت: ما همواره بر این باور هستیم که با تلاش و سختکوشی پرسنل خدوم نیروی انتظامی، امنیت واقعی و همه جانبه ایجاد کنیم و باعث عمران ، آبادانی و رشد استان شویم.

وی افزود: با تلاش ها و کمکی که همه دستگاه های دولتی و نیروی انتظامی با همکاری مردم عزیز انجام داده ایم، این استان به یکی از امن ترین استان های کشور تبدیل شده است و همه کارشناسان دست اندکار در حوزه نظم و امنیت به این امر اذعان دارند.

سردار رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در تمامی شاخص های امنیتی از وضعیت خوبی برخوردار هستیم، تصریح کرد: علی رغم اینکه استان سیستان و بلوچستان در همسایگی کشورهایی قرار دارد که بیشترین تولید مواد مخدر را داشته و از طرفی تحرکات اشرار در این منطقه زیاد می باشد ولی با توانمندی، رشادت و فداکاری های کارکنان انتظامی توانستیم از امنیت خوبی برخوردار باشیم.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در هفته گذشته مقامات عالی رتبه نظامی و لشکری در استان حضور داشتند و این استان را از لحاظ امنیتی مورد بحث قرار دادند، بیان داشت: سرلشکر "باقری" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از امنیت ایجاد شده در استان رضایت کامل داشتند که این رضایت بازتاب خیلی خوبی در سطح کشور ایجاد کرد که جا دارد همه ما خداوند متعال را برای این امنیت ایجاد شده شکرگزار باشیم .

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: شاهد افتتاح مرکز هشدار الکترونیکی بعد از تهران بزرگ در استان سیستان و بلوچستان هستیم که کنترل امنیت را از سنتی به نوین و الکترونیکی IT تبدیل کنیم.

سردار رحیمی بیان داشت: این پروژه ماحصل ماه ها تلاش و پیگیری می باشد تا با کمک مسئولان و خصوصاً استاندار محترم در استان اجرایی شود و مردم از برکات آن برخوردار شوند و ان شاءالله در آینده ای نزدیک با حمایت مردم و مسئولان به سایر شهرستان های استان گسترش پیدا خواهد کرد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به اینکه در این پروژه مکان های تجاری، اداری ، صنفی و حتی منازل شخصی می‌تواند مورد پایش و کنترل الکترونیک قرار گیرد، تا شهروندان در مواقع رخداد جرایم به سرعت از خدمات پلیس بهره مند شوند.

سردار رحیمی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: باید عرصه را بر مخلان نظم و امنیت تنگ کنیم تا مردم شریف و نجیب استان بتوانند زندگی با ضریب امنیتی بالا تجربه کنند و برای پیشرفت این امر مهم نیازمند حمایت مسئولان هستیم تا بتوانیم خدمات بیشتر به مردم داده و این امنیت ایجاد شده را روز به روز ارتقاء دهیم.

در ادامه این مراسم مدیرعامل گروه اطلاعات و ارتباطات  بنیاد تعاون ناجا با اشاره به اینکه حدود یک سال پیش مقدمات این پروژه را شروع کردیم اظهار داشت: با کمک خداوند متعال و حمایت مسئولان این پروژه به ثمر نشست و امیدواریم باعث خیر و برکت و افزایش ضریب امنیت استان شود.

وی افزود: این پروژه جهت پایش و پالایش عملکرد صحیح سیستم اطلاعات جهت ارسال به مبادی ذی ربط می‌باشد و می‌تواند هر رخداد انتظامی را در کمترین زمان ممکن و به صورت خودکار و در غیاب فرد به سامانه فوریت های پلیسی 110 اطلاع رسانی کند.

این مقام انتظامی بیان داشت: این پروژه در کشورهای مختلف دنیا کاربرد دارد و در برخی از کشورها اجباری می باشد و این سامانه، می‌تواند عنصر زمان و خطاهای انسانی، عدم اطلاع رسانی به موقع و سهل انگاری را تا حد زیادی کاهش دهد.

سردار سلطانی تصریح کرد: این نرم افزار بر اساس فرهنگ و نیاز بومی و با تکنولوژی روز، جهت ارسال اطلاعات به مبادی ذی ربط طراحی و راه اندازی شده است که یکی از اهداف این پروژه کاهش هزینه های موجود می باشد.

مدیرعامل گروه اطلاعات و ارتباطات بنیاد تعاون ناجا با اشاره به اینکه این پروژه می‌تواند موقعیت دقیق جغرافیایی جرم را به صورت دقیق نشان دهد، تصریح کرد: راه اندازی این سامانه می تواند در کاهش جرایم ، مراجعات مردمی و ایجاد هماهنگی و مشارکت مردم و پلیس کمک زیادی به پلیس کند.

در پایان این مراسم معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: در سال‌های ۹۳، ۹۴ و۹۵ بهترین وضعیت امنیتی را در استان داشته ایم و این نشان بسیارخوب و افتخار بزرگی است برای نیروی انتظامی که توانسته در تاریخ به ثبت برساند.

مهندس میر شکار تصریح کرد: این پروژه با یک میلیارد و ۳۳0 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی و ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات دولتی در حال اجرا و بهره برداری در استان می باشد که این امر به سبب امنیت ایجاد شده ای است که توسط نیروی انتظامی در سال های اخیر بوجود آمده است.

وی بیان داشت: از ۸ هزار خدمت دولتی، 1600 خدمت به مردم توسط نیروی انتظامی صورت می‌گیرد که این عزیزان به شایستگی توانستند این خدمات را به خوبی به شهروندان ارائه دهند.

میرشکار با اشاره به کشف 80 تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان، خاطرنشان کرد: رضایتمندی مردم از عملکرد نیروی انتظامی در کاهش تصادفات و سرقت ها بسیار افزایش پیدا کرده است و این نشان از تلاش شبانه‌روزی این کارکنان خدوم می باشد.

مهندس میرشکار بیان داشت :نیروی انتظامی با استفاده از توانایی مردم و اشزاف اطلاعاتی کامل در اجرای مأموریت‌ها و توجه به نیازها توانسته است در این استان نقش آفرینی کند و عرصه را برای مخلان نظم و امنیت تنگ کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان در پایان این مراسم افتتاح این پروژه را یک هدیه ارزشمند از طرف نیروی انتظامی به مردم عنوان و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان مربوطه، این پروژه به سایر شهرستان های استان گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز