خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران:

رسانه‌ها، هدایت تحصیلی دانش آموزان را فرهنگ‌سازی کنند

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۶۲۳

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: وظیفه رسانه‌ها و مجامع فرهنگی این است که هدایت تحصیلی دانش آموزان را فرهنگ سازی کنند.

به گزارش ایلنا، عباسعلی باقری در مورد هدایت تحصیلی دانش آموزان اظهارکرد: وظیفه رسانه‌ها و مجامع فرهنگی این است که این موضوع را فرهنگ سازی کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران افزود: ۶۰ درصد حاضران درکنکور در رشته تجربی شرکت می‌کنند یعنی از ۹۳۰ هزار نفر ۵۸۰ هزار نفر به این رشته تمایل دارند اما ظرفیت دانشگاه‌ها فقط۲۰هزارنفر است. بنابراین۵۶۰ هزار دانش آموز بیرون می‌مانند و این موضوع سرخوردگی به بار می‌آورد.

وی با بیان اینکه بازارکار خصوصی رشته تجربی بالا نیست، بیان کرد: فرهنگ سازی باید صورت بگیرد تا دانش آموزان به دلیل فضاهای جامعه به سمت رشته تجربی نروند.

وی با بیان اینکه در شهر تهران به نیروی مرد بیشتر نیاز است، ادامه داد: جذب خانم‌ها در آموزش و پرورش شهر تهران ۷۰ درصد جذب آقایان ۳۰ درصد بوده است.

 مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران ادامه داد: با این وجود که می‌دانیم گرایش به سمت رشته تجربی کار‌شناسی نیست، اما به دلیل نیاز، ظرفیت‌هایی را برای ورود دانش آموزان به رشته تجربی در شهر تهران ایجاد کرده‌ایم.

باقری عنوان کرد: اگر فردی به جای گرایش به رشته تجربی، به سمت رشته فنی و حرفه‌ای و ریاضی برود می‌تواند شغل خوبی را پیدا کند. این اطلاع رسانی صحیح به خانواده و دانش آموزان باید مورد توجه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین اضافه کرد: ۳ درصد افرادی که در کنکور تجربی شرکت کرده‌اند، به خواسته و شغل مورد نظر خود می‌رسند اما در رشته‌های فنی و حرفه‌ای این موضوع برعکس است.

وی در خصوص تجهیز هنرستان‌ها، اشاره کرد: خوشبختانه در آموزش و پرورش بیشترین اعتبار را در خصوص تجهیز هنرستان‌ها داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز