خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

زمان دقیق آغاز به کار شورای پنجم هنوز مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۳۴۲

رئیس شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر نمی‌توانم، برای شروع به کار شورای پنجم زمان دقیقی را مشخص کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در جمع خبرنگاران گفت: معلوم نیست که این آخرین جلسه شورا باشد، چرا که هنوز دستور و حکم ریاست جمهوری به شورا ابلاغ نشده است. هر زمان که حکم ابلاغ شده و مسیر قانونی خود را طی کرد جلسات شوراها نیز پایان خواهد پذیرفت، اما از آنجایی که شورای نگهبان موافقت خود را با اتمام کار شورای چهارم اعلام کرده است، پایان کارش در همین مردادماه خواهد بود.

او ادامه داد: پس از ابلاغ حکم توسط وزارت کشور و هماهنگی‌های فرمانداری و دوستان شورای پنجم جلسات شورای پنجم آغاز خواهد شد، اما الان نمی‌توانم برای شروع کار شورای پنجم زمان دقیقی را مشخص کنم.

رئیس شورای چهارم در تشریح روند قانونی پایان کار شورا تصریح کرد: بر اساس روند قانونی، حکم اتمام جلسات شورا پس از تصمیم شورای نگهبان به ریاست جمهوری می‌رود. و ریاست جمهوری 10 روز فرصت دارد این قانون را ابلاغ کرده و در روزنامه‌های رسمی اعلام کند. بعد از آن قانون اجرایی و عملیاتی می‌شود اما این فرآیند هنوز طی نشده است. با این حال چون ما از متن قانون مطلعیم آماده‌ایم تا 12 مرداد شورا را تحویل دهیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه آینده شورا خبرنگاران حضور خواهند یافت یا نه، گفت: ممکن است در جلسه آینده حرف‌های خصوصی داشته باشیم که نخواهیم منتشر شود در نتیجه به صورت علنی برگزار نخواهد شد اما برای آنکه شائبه‌ای ایجاد نشود مصوبه‌ای نخواهیم داشت. تلاش می‌کنیم تا 12 مرداد گزارش تصویری از عملکرد شورای چهارم ارائه دهیم و پس از آن هم شورای پنجم کار خود را آغاز خواهد کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است ابلاغیه ریاست جمهوری برای پایان کار شورا تا پس از مراسم تحلیف به تاخیر بیفتد، ادامه داد:  البته گفته شده تا پس از تحلیف ابلاغ نشود حتی اگر تا پس از مراسم تحلیف طول بکشد باز هم ما جلسه اصلی دیگر نخواهیم داشت و این یکشنبه آخرین جلسه است.

ریئس شورای شهر درباره شکایت‌های برخی از اعضای اصولگرای شورای چهارم درباره تایید انتخابات شوراها گفت: ما کماکان نتیجه انتخابات را قبول نداریم و اعتراض خود را به فرمانداری اعلام کردیم. ما از فرمانداری برای رد درخواست اعضا برای بازشماری 10 درصد آرا شکایت خواهیم کرد.

چمران گفت: پس از ابلاغ ریاست جمهوری، شورای چهارم به صورت رسمی و قانونی پایان خواهد یافت با این حال جلسه روز یکشنبه به صورت غیرعلنی و بدون هیچ گونه مصوبه‌ای برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز