خبرگزاری کار ایران

الویری در گفت‌وگو با ایلنا:

باقی ماندن کاندیداهای نهایی شهرداری تهران در عرصه رقابت منوط به امضای میثاق‌نامه است

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۲۰۰

رئیس سنی شورای منتخب تهران با اشاره به انتخاب هفت گزینه نهایی شهرداری تهران گفت: باقی ماندن این هفت نفر در عرصه رقابت منوط به امضای میثاق‌نامه توسط آنهاست و اگر کاندیدایی میثاق‌نامه را امضا نکند، از لیست حذف خواهد شد.

مرتضی الویری (رئیس سنی شورای منتخب تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جلسه انتخاب هفت کاندیدای نهایی شهرداری تهران گفت: جلسه امروز با کمترین اختلاف نظر و به خوبی پیش رفت و قرار شد؛ این هفت نامزد تا دو هفته آینده برنامه‌های خود را به شورا ارائه دهند، اما پیش از آن باید تفاهم‌نامه‌ای که توسط کمیسیون قضایی شورا تدوین شده را امضا کنند.

وی در تشریح جزئیات تفاهم‌نامه مذکور گفت: این تفاهم‌نامه به علت وجود نقاط ابهام فراوان در قانون شوراها تدوین شده است تا موارد تعریف نشده در قانون شوراها را تبیین کنیم. اگر این موارد تبیین نشود در آینده موجب اختلاف میان شورای شهر و شهردار خواهد شد، اما با تدوین این میثاق‌نامه جلوی هر گونه سوءبرداشتی از قانون شوراها گرفته خواهد شد.

او ادامه داد: این میثاق‌نامه دو طرفه است و هم اعضای شورای شهر و هم شهردار آینده باید آن را امضا کند. این میثاق‌نامه در کمیسیون قضایی تشکیل شده و قرار است؛ در جلسه آینده به تصویب اعضای شورای پنجم برسد.

رئیس سنی شورای منتخب تهران با تاکید بر اینکه اگر کاندیدایی میثاق‌نامه را امضا نکند، از لیست حذف خواهد شد، بیان کرد: انتخاب گزینه نهایی شهردار تا پیش از شروع جلسات رسمی شورای پنجم بستگی به میزان پیشرفت این فرآیند دارد. اگر این فرآیند به سرعت طی شود تا پیش از آغاز رسمی شورا منعی برای اعلام گزینه نهایی نخواهیم داشت. البته شهردار باید در جلسه علنی شورا اعلام شود، حتی اگر به توافق هم برسیم شهردار در جلسه علنی معرفی می‌شود و این تصمیم قطعیت پیدا خواهد کرد.

او در پاسخ به این سوال که مرحله بعد از انتخاب شهردار چیست، گفت: پس از امضای تفاهم‌نامه توسط هفت گزینه شهرداری نامزدها برنامه خود را به شورای پنجم ارائه خواهند داد و در مرحله بعد از میان هفت گزینه دو نفر به عنوان نامزد نهایی قبل از رسمی شدن شورای شهر انتخاب خواهند شد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که از میان لیست 24 نفره‌ای که صبح امروز در شورا اعلام شد چه کسانی پیش از رای‌گیری انصراف دادند، گفت: معصومه ابتکار، عباس آخوندی و علی‌اصغر احمدی پیش از رای‌گیری از لیست انصراف دادند و رای‌گیری از میان 20 نفر باقی مانده انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز