خبرگزاری کار ایران

حقانی خبر داد:

واگذاری غیرقانونی باغ کتاب به موسسه نشر شهر

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۵۹۴

عضو شورای شهر تهران گفت: باغ کتاب که برای تهیه آن ۳۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است به صورت غیرقانونی به موسسه نشر شهر واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌محمد حقانی در سیصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران که هم اکنون در حال برگزاری است، در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به اینکه ساخت باغ کتاب به جای ۲ سال ۱۰ سال طول کشید، گفت: در بهمن ماه سال ۸۵ قرارداد ساخت باغ کتاب برای دو سال تدوین شد که به جایی نرسید. مجددا در اسفند ۸۸ در الحاقیه‌ای با شرکت توسعه فضای فرهنگی قراردادی به ارزش ۷۹ میلیارد برای اتمام این پروژه منعقد شد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: با وجود درج اعتبار برای این پروژه مصوبه‌ای از شورا در این باره ارائه نشده است. یعنی تا امروز ۳۲۰ میلیارد تومان خرج این پروژه شده است بدون آنکه در شورا تصویب شود.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا با اشاره به طرح ویژه اراضی عباس آباد تصریح کرد: بر اساس این طرح قرار بود در این زمین ۱۴۰ هزار متری فقط ۱۰ درصد ساخت و ساز شود که در عمل از این میزان فرا‌تر رفت. از سوی دیگر پروژه باغ کتاب برای رویداد‌های بین المللی تهیه شده اما شاهد هستیم که در این زمینه با مسئولان مربوطه هماهنگی لازم صورت نگرفته است.

حقانی نبود پارکینگ کافی را از دیگر معضلات باغ کتاب دانست و گفت: این پروژه با ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان به نشر شهر وابسته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران واگذار شده است. این واگذاری خارج از موازین قانونی است و در کد پروژه سازمان چنین بندی وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز