خبرگزاری کار ایران

تسلیت وزیر بهداشت به مناسبت درگذشت پروفسور مریم میرزاخانی؛

امروز ناباورانه چراغی در جهان دانش خاموش شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۴۸۴

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پیامی درگذشت پروفسور مریم میرزاخانی؛ نابغه ریاضی ایران و جهان را به جامعه جهانی، ملت شریف ایران و خانواده ارجمند وی تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام تسلیت وزیر بهداشت به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبرها گاه آن‌قدر تلخ و ناگوارند که می‌شنویم اما باورشان نمی‌کنیم؛ و آن‌قدر دردناک، که جراحتی جانسوز بر دل و روح آدمی می‌نشانند؛ بغض را در گلو می‌شکنند و در بهت و حیرت، اشک را بی‌صدا و آرام آرام برگونه روان می‌کنند.

خبر درگذشت پروفسور مریم میرزاخانی نابغه ریاضی ایران و جهان، از این دست است.

باورش سخت و داغش تا عمق جان را می‌سوزاند.

امروز ناباورانه چراغی در جهان دانش خاموش شد که به شرافت انسانی، اخلاق نیکو، سادگی و رأفت و معرفت شهره بود و از همه مهم‌تر، نماد یک زن ایرانی که جهان به او افتخار می‌کند.

اینجانب به سهم خود فقدان آن اندیشمند گرانقدر را که برای همیشه افتخار ایران و ایرانی خواهد بود به جامعه جهانی، ملت شریف ایران و خانواده ارجمندش تسلیت می‌گویم و از خدای مهربان می‌خواهم به پاس خدمت، تلاش، مهربانی و خلق نیکش، لباس مغفرت بر روح بلندش بپوشاند و در بهشت برینش مأوا دهد.

یادش همیشه زنده و نامش هماره بلند.

دکتر سید حسن هاشمی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز