خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

برگزاری هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در 30 تیر/تاکید بر مشارکت جامعه پزشکی در انتخابات

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۴۸۲

قائم مقام دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با تاکید بر اینکه سازمان نظام پزشکی باید فارغ از فعالیت‌ها و رویکردهای سیاسی باشد، افزود: هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی قرار است سی‌ام تیرماه برگزار شود و حضور افراد با سلایق سیاسی مختلف بلامانع است ولی مهم این است که کارکرد سیاسی نداشته باشند.

به گزارش ایلنا، علی تاجرنیا (قائم مقام دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران) در نشست خبری انتخابات سازمان نظام پزشکی با عنوان ائتلاف سپید (لیست امید) که در محل انجمن اسلامی جامعه پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی تمامی گروه‌های پزشکی دولتی، بیمه‌ای و خصوصی را دربرمی‌گیرد و در واقع این سازمان نماینده همه گروه‌هاست.

وی با اشاره به لیست ١٠ نفره امید برای انتخابات سازمان نظام پزشکی، گفت: ایرج فاضل در راس لیست، محمدرضا ظفرقندی، مصطفی معین، مجتبی سالاری فرد، علیرضا سلیمی، سیدمهدی طبایی، سیدتقی نوربخش و سه پزشک عمومی شامل ابوالفضل سروش، سعید تحملی و محبوبه گلستانی جزو لیست امید هستند.

قائم مقام دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با بیان این مطلب که هیات مدیره نیز ١٧ نفر عضو دارد، گفت: در گروه دندانپزشکی، محمد بیات و صادق آخوندی، همچنین در حوزه داروسازی مرتضی خیرآبادی و مهدی پیرصالحی، در حوزه لیسانس‌های پروانه دار محمدعلی محسنی و در رشته مامایی ناهید خداکرمی حضور دارند اما در رشته علوم آزمایشگاهی به جمع بندی برای معرفی شخص نرسیدیم.

تاجرنیا با اشاره به اینکه ائتلاف سپید به همه منتخبان جامعه پزشکی احترام می‌گذارد و حتی اگر کسی از لیست ائتلاف سپید انتخاب نشود، به آن‌ها کمک می‌کنیم، خاطرنشان کرد: دنبال این هستیم تا توانیم جایگاه سازمان نظام پزشکی را ارتقا دهیم و مهم است افرادی که در نظام پزشکی وارد می‌شوند از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود برای این سازمان تلاش کنند نه اینکه از ظرفیت‌های این سازمان به نفع خود استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان نظام پزشکی باید فارغ از فعالیت‌ها و رویکردهای سیاسی باشد، افزود: هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی قرار است سی‌ام تیرماه برگزار شود و حضور افراد با سلایق سیاسی مختلف بلامانع است ولی مهم این است که کارکرد سیاسی نداشته باشند.

قائم مقام دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با اشاره به اینکه ما در هر رشته‌ای نظام پزشکی را تمام شمول می‌دانیم و این سازمان اگر همه اعضایش جراح یا پزشک عمومی باشد، نمی‌تواند موفق باشد، تصریح کرد: انتخابات نظام پزشکی بزرگ‌ترین نهاد صنفی جامعه پزشکی در کشور است؛ در این دوره حساسیت انتخابات بیشتر است و بخشی از آن به فضای جامعه و پس از تشکیل دولت است و بخشی از آن متاسفانه در سال‌های گذشته به تبلیغ منفی نسبت به پزشکان برمی‌گردد و اکنون حس بازگشت به آن اعتبار و جایگاه جامعه پزشکی، اهمیت انتخابات را بیشتر می‌کند.

تاجرنیا اضافه کرد: در انتخابات نظام پزشکی هرچه مشارکت جامعه پزشکی افزایش یابد، منتخبان به معدل خاص جامعه پزشکی نزدیک‌تر می‌شوند و ما از این استقبال می‌کنیم و نکته دیگر ایجاد اقتدار برای سازمان نظام پزشکی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز