خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور:

نیروی انتظامی باید به سامانه‌های اطلاعاتی مختلف دسترسی داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۸۸۸

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: نیروی انتظامی باید به سامانه‌های اطلاعاتی مختلف که در خارج از ناجا وجود دارد، دسترسی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین ذوالفقاری؛ معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در حاشیه گردهمایی روسای پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان‌های سراسر کشور با بیان اینکه در مورد وقوع جرائم و کشف جرم آمارهای خوبی از استانداری‌ها و نیروی انتظامی می‌رسد، گفت:‌ خوشبختانه در سال 95 با کاهش وقوع جرم به خصوص در سرقت و آدم‌ربایی مواجه بودیم، همچنین افزایش کشف جرم را در این سال داشتیم.

او ادامه داد: باید کمک ویژه‌ای به نیروی انتظامی داده شود تا بتوانند هر ساله وضعیت بهتری را ایجاد کند از همین رو ما پیگیر تقویت منابع مالی نیروی انتظامی هستیم و طبق ماده 10 و 12 برای تقویت منابع مالی اقداماتی را انجام داده‌ایم همچنین درباره افزایش بودجه مسائل مرزی پیگیری‌هایی در حال انجام است و با تقویت بودجه مراقبت‌های بیشتر و بهتری از مرزها صورت گیرد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه دستورالعمل ویژه کنترل پیشگیری از سرقت در سال گذشته به تصویب شورای عالی امنیت کشور رسیده، گفت: ‌در این زمینه اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است. یکی از مهمترین اقداماتی که باید در زمینه کمک به نیروی انتظامی انجام شود، پایش تصویری است که سازمانهای متولی باید به کمک نیروی انتظامی آمده و در زمان وقوع جرم محوریت پایش این تصاویر با نیروی انتظامی باشد.

ذوالفقاری با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در امنیت و نظم کشور جلساتی برگزار شده است، گفت: دستورالعمل این مشارکت تهیه و ابلاغ شده و استانداران و فرمانداران موظف هستند به نیروی انتظامی در این زمینه کمک کنند تا گام به گام این دستورالعمل اجرایی شود. در حقیقت اولویت ما در سال 96 اجرایی کردن تمام زمینه‌های این دستورالعمل است.

او به بخش‌هایی از این دستورالعمل اشاره کرد و گفت: توسعه پلیس محلات تحت نظر نیروی انتظامی، همکاری اطلاعاتی با نیروی انتظامی و رعایت قوانین خودحفاظتی از جمله بخش‌های این دستورالعمل است. همچنین بحث دیگری که بسیار اهمیت دارد مشارکت مردم در توسعه مراکز نیروی انتظامی است که در هفته آینده جلسه مربوط به آن برگزار می‌شود.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مشارکت نهادها و سازمان ها با نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نهادها و سازمان‌های دیگر باید با نیروی انتظامی همکاری بهتری داشته باشند تا بتوان جرم و مجرمین را کنترل کرد.  باید وضعیتی ایجاد شود که در صورتی که کسی تحت تعقیب قرار گرفت بتوان او را در همه سیستم‌ها شناسایی کرد.

وی گفت: به منظور پیشگیری از وقوع جرم و کنترل مجرمان، نیروی انتظامی بایستی به سامانه های اطلاعاتی مختلف که در خارج از ناجا وجود دارد دسترسی داشته باشد، به گونه ای که این سامانه های به صورت لینک شده و هوشمند در اختیار پلیس قرار گیرد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: زمینه‌های فرهنگی برای این امر در کشور ما فراهم نیست امروزه پلیس در دنیا به موارد پولی و مالی نیز دسترسی دارد در حالی که ما در کشورمان این موضوع را نمی‌پسندیم و آن را کاملا شخصی می‌دانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز