خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با ایلنا:

آیین‌نامه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در دولت دوازدهم اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۶۱۱

قائم مقام سازمان نظام پرستاری بر ضرورت اصلاح آیین‌نامه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در دولت دوازدهم تاکید کرد.

محمد شریف مقدم، قائم مقام سازمان نظام پرستاری؛ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا
 درباره انتظارات پرستاران از دولت دوازدهم گفت: یکی از مشکلاتی که با آن درگیر هستیم، به آیین‌نامه صلاحیت حرفه ای پرستاران برمی‌گردد. هر فردی که می‌خواهد، تعیین صلاحیت شود؛ ابتدا باید به انجمن یا صنف خود مراجعه کند، اما در این آیین‌نامه این امکان از سازمان نظام پرستاری گرفته شده است و خود وزارت بهداشت این مجوز را صادر می‌کند، و پرستاران خواهان رفع این مشکل هستند.

شریف‌ مقدم با اشاره به وضعیت فارغ‌‌التحصیلان رشته پرستاری تصریح کرد: وزارت بهداشت با طرح تربیت پرستاران نگرانی‌هایی برای دانش آموختگان این رشته به وجود آورده است، ما در کل کشور ۱۸۰ دانشکده پرستاری داریم که سالیانه ۶۰ هزار دانشجو می‌پذیرد و در سال حدود ۱۰ الی ۱۵ هزار دانشجوی فارغ التحصیل داریم. با توجه به این حجم فارغ التحصیلان آیا می‌توان "طرح تربیت پرستاران" را قبول کرد؟ نباید این موضوع را از یاد برد که مهارت‌های پرستاری احتیاج به آموزش‌های آکادمیک دارد و کسی نمی‌‌تواند با آموزش در بیمارستان پرستار شود.

وی با تاکیدبر اجرای طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری گفت: با توجه به مذاکراتی که صورت گرفته امیدواریم در چهار سال دوم دولت آقای روحانی به وضعیت پرستاران که یکی از اصلی‌ترین عوامل طرح تحول سلامت هستند، رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز