خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران به ایلنا خبر داد:

تهاتر فروشگاه شهروند و شهرآفتاب در اوج حادثه پلاسکو!

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۹۹۰

عضو شورای شهر تهران گفت: وقتی درگیر حادثه پلاسکو بودیم، تهاتر فروشگاه شهروند و شهرآفتاب انجام شد، بدون اینکه ارقام و اعداد آن در جلسه شورا کارشناسی شود.

محمد مهدی تندگویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تخلفات بانک‌ شهر اظهار کرد: مدل همکاری فی‌مابین شهرداری و بانک شهر دارای مشکل است و به دلیل توافقاتی که شهرداری با بانک داشته است، به طور مداوم از بانک استقراض کرده و امروز مبلغی حدود ۷ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری به بانک شهر است.

او با بیان اینکه مهمترین موضوع این است که این استقراض‌ها با چه انگیزه‌ای انجام شده است، گفت: متاسفانه در تهاتر اعلام کردند که ما به‌ازای بدهی به بانک شهر، شهرآفتاب و فروشگاه شهروند را واگذار می‌کنیم. زمانی که این موضوع در شورا مطرح شد، ما خواستیم تا کارهای واگذاری براساس کارشناسی و ارزش‌گذاری دقیق پیش برود و عدد و رقم واقعی آن احصاء شده و سپس به بانک شهر واگذار شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فروشگاه شهروند ۶۵۰ هزار متر مربع فضای تجاری در شهر تهران دارد، گفت: فروشگاه با تمام معافیت‌هایی که برای آن در نظرگرفته می‌شود، تبدیل به یک برند شده است و ما معتقدیم این برند حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

تندگویان درباره برآورد مالی شهر آفتاب نیز گفت: ارزش شهرآفتاب با توجه به چشم‌اندازی که برای آن در نظر گرفته‌اند و تکمیل‌ دیگر فازهای آن، حداقل ۷، ۸ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. بنابراین معتقدیم که این دو موضوعی که قرار شد تهاتر شود چندین برابر مطالبات و این نحوه واگذاری کاری درستی نیست، اما متاسفانه زمانی که ما درگیر ماجرای پلاسکو بودیم، صورت جلسه‌ای تنظیم و تهاتر انجام شده است بدون اینکه ارقام و اعداد آن در جلسه شورا کارشناسی شود. این خلاف مصوبه شوراست، چرا که باید در شورا ارزش‌یابی می‌شد در این صورت شاید ما بخشی از آن را واگذار می‌کردیم.

او خاطرنشان کرد: حداقل کاری که شورای آتی باید انجام دهد، تحقیق و تحفص از زیرمجموعه شهرداری بخصوص سازمان املاک و مستغلات شهرداری، بانک شهر، همشهری، شهروند است، چراکه ما در این دوره نیز درباره دارایی تمام این سازمان‌ها بحث داشتیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارائه فهرست اموال آقای قالیباف گفت: این کار یک عمل شعاری است و قابل استناد نیست، اگر آقای قالیباف قصد دارند فهرست اموال‌شان را ارائه دهند بهتر است به قوه قضاییه بروند و آن را در اختیار قوه قضاییه قرار دهند و در آنجا بررسی و پس از تایید قوه قضاییه به مردم اعلام شود.

تندگویان تصریح کرد: این روشی که آقای قالیباف براساس آن لیست اموال‌شان را ارائه داد، طبق قانون نیست و البته به نظر می‌رسد این لیست نمی‌تواند واقعی باشد، اما حتی اگر این لیست واقعی باشد همین الان ثروتی که برای پسر آقای قالیباف اعلام شده از ثروت بنده که ۲۲ سال مشغول کار هستم و فرزند شهید هستم و امکاناتی که می‌توانستم کسب کنم، بیشتر است.

او با تاکید براینکه روش ارائه لیست اموال آقای قالیباف نادرست بود، گفت: ای کاش آقای شهردار این کار را براساس قانون انجام می‌دادند و معتقدم او باید ثروت خود،‌ معاونان، شهرداران مناطق، روسای سازمان‌ها را در طی این دوازده سال به قوه قضاییه اعلام کند. این اعم از آن چیزی است که در خارج و داخل کشور دارند و اموالی که ممکن است؛ طی چندماه گذشته جابجا کرده باشند نیز می‌شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: این مدل ارائه لیست اموال پوپولیستی و شعاری است هر کسی می‌تواند بیاید و در جلوی دوریبن ادعا کند که چیزی ندارد اما آیا مردم باور می‌کنند. آقای قالیباف چگونه سند رسمی سازمان بازرسی کل کشور را که در موضوع املاک نجومی مطرح کردیم دروغ، کذب و تهمت می‌داند، اما انتظار دارد ما یک برگه کاغذ تایپی را که می‌توان در منزل هم آن را آماده کرد، بپذیریم و مردم آن را باور کنند. معتقدم این مدل با مردم برخورد کردن با مردم کار درستی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز