خبرگزاری کار ایران

حافظی مطرح کرد:

استفاده از منابع شهرداری برای تبلیغات انتخاباتی/ پرداخت 350 میلیون تومان کمک هزینه مسکن به معاونان شهردار

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۴۸۴

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تعطیلی جلسات علنی شورا برای دو هفته را غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت‌الله حافظی امروز در نشست خبری که در مطبش برگزار شده بود، گفت: تعطیل کردن جلسات علنی شورا برای دو هفته غیرقانونی است و تخلف رئیس شورا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تعطیلی هفته آینده طبیعی است، ولی دلیلی نبود امروز جلسه شورا تعطیل شود. رفتار غیرقانونی ریس شورا قابل قبول نیست.

حافظی با اشاره به اینکه تعطیلی جلسه علنی این هفته و هفته گذشته دارای ابهام است، گفت:  از نظر من این تعطیلی‌ها برای این بود که نقدی به مدیریت شهری صورت نگیرد.

این عضو شورای شهر در ادامه  ورود قالیباف در عرصه انتخابات را برای تخریب دولت دانست و خاطرنشان کرد: او از انتخابات کناره گیری خواهد کرد و کاندیداهای نهایی نیست.

استفاده از منابع شهرداری برای تبلیغات انتخاباتی تخلف است

وی خاطرنشان کرد: باخبر شدیم ۵۰ نفر از استان کردستان در هتل هویزه با هزینه یک شرکت تابع شهرداری برای فعالیت‌های انتخاباتی قالیباف ساکن شدند. استفاده از منابع شهرداری برای انجام تبلیغات انتخاباتی تخلف است و باید کمیته نظارت بر انتخابات رسیدگی کند.

این عضو شورای شهر با تاکید برا ینکه به وی اجازه تشکیل این نشست خبری در شورا داده نشد، گفت:‌ بنا به درخواست تعدادی از اعضای شورا مقرر شد؛ جلسه هفته گذشته  برای شرکت در نمایشگاه کتاب تعطیل شود. دیروز در این زمینه به چمران رئیس شورای شهر تذکر دادم و او  اعلام کرد که نمایشگاه کتاب بزرگترین رخداد فرهنگی کشور است در نتیجه باید جلسه علنی شورا تعطیل شود.

او تصریح کرد: این جلسه در حالی تعطیل شد که هیچ کدام از اعضای شورای شهر در افتتاحیه نمایشگاه کتاب شرکت نکردند. از سوی دیگر جلسه این هفته نیز به دلایل نامشخصی برای فعالیت‌های انتخاباتی اعضای شورای شهر که در انتخابات کاندید شدند تعطیل شد. از نظر من تعطیلی این دو جلسه فقط برای آن بود تا تعرضی به مدیریت شهری قالیباف صورت نگرفته و در راستای حمایت از فعالیت‌های انتخاباتی شهردار انجام شد.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه اولویت‌های شورای پنجم باید از همین الان مشخص شود،‌ گفت: در دوره آینده باید از بافت‌های باقیمانده صیانت شود و مساله زباله که به خاطر سوء مدیریت هرگز به حد استاندارد نرسید و مدیریت پسماند دنبال شود.

حافظی مساله دیگر را نبود ایمنی کافی در تهران دانست و گفت:‌ نمی‌خواهیم سیاه نمایی کنیم اما با توجه به اتفاقات متعددی که در چهار سال اخیر افتاده است وقتی یک نفر با خانواده خود از خانه خارج می‌شود مشخص نیست که سالم برگردد. سازمان ایمنی و مدیریت بحران هیچ کدام از مطالعات لازم را صورت نداده و فقط حقوق پرسنل خود را می‌دهد.‌

این عضو شورای شهر در ادامه گفت: آتش نشانی با انجام مطالعات در زمینه ایمنی، ساختمان‌های تهران را به سه دسته پرخطر، میان خطر و کم خطر تفکیک و دسته‌بندی کرده است که در این میان از 7 هزار و 314 ساختمان که مورد بررسی قرار گرفته 4 هزار و 830 ساختمان پرخطر  است.

وی مطالبه بعدی از شورای پنجم را ساماندهی نظام مالی شهر دانست و تصریح کرد: شفاف نبودن حساب‌های شهرداری بحران امروز مدیریت شهری است. در توسعه حمل و نقل عمومی هم اکنون 200 کیلومتر مربع مترو در حال بهره‌برداری است. زمانی که قالیباف بر مسند شهرداری تهران نشست 70 کیلومتر مربع مترو به بهره‌برداری رسید یعنی او در 12 سال فقط 130 کیلومتر مربع مترو را توسعه داده است. این در حالی است که او ادعا می‌کند سالی 30 متر مربع مترو را به بهره‌برداری رسانده است.

حافظی ادامه داد: مطالبه بعدی ما پایش  مواد مصرفی مردم تهران همچون میوه، سبزیجات و نان از مزرعه تا سفره است. آردهای وارداتی و داخلی دارای مشکلات خاصی همچون وجود فلزات سنگین بوده و رسیدگی به این امر باید در دستور کار ویژه قرار بگیرد. طرح بعدی مدیریت بودجه غیرنقد شهرداری است جای سوال دارد که چرا شورا تاکنون اجازه این طرح را نداده است و ما هیچ اطلاعی نداریم که مدیریت املاک شهرداری در چه وضعیتی قرار دارند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا طرح مدیریت بودجه غیرنقدی شهرداری را در راستای شفافیت مالی دانست و گفت: این طرح در سال اول به این بهانه که در بودجه 94 تبصره در راستای بودجه غیرنقدی وجود دارد، رد شد و در دوره‌های بعد نیز با وجود تذکرات ما هرگز اجرایی نشد. طرح بعدی که در دیماه 93 مطرح شد پیشنهاد تشکیل دیوان محاسبات شهری در صحن علنی بود که توسط برخی از اعضای شورای شهر منحرف شده  و هنوز به جایی نرسیده است و به جای آن کمیته سامانه ذیحسابان تشکیل شده که هنوز هیچ بازخوردی از آن ندیده‌ایم.

اوضاع مالی شهرداری وخیم است

این عضو شورای شهر با اشاره به وخامت اوضاع مالی شهرداری ادامه داد: در بررسی و اصلاح آیین نامه املاک و مستغلات شهرداری به حسابرس اجازه ورود به اداره کل املاک و مستغلات داده نشد. چرا چمران رئیس شورای شهر به حسابرسان اجازه این کار را نداده است؟ وخامت کار تا جایی بود که حسابرس در بند اول گزارش خود در صورت مالی تلفیق سال 90 به این مساله اشاره کرد تا مورد اتهام قرار نگیرد.

او با اشاره به اینکه در دوره چهارم فقط صورت مالی تلفیقی سال 90 در اختیار اعضای شورا  قرار گرفته است ادامه داد: صورت مالی تلفیقی در حقیقت آیینه‌ای از کل فعالیت‌های اقتصادی شهرداری است و اکنون 5 سال است که ما هیچ گزارش کلی‌ای از عملکرد مالی شهرداری تهران نداریم.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: اگر مذاکرات شورا ثبت می‌شد آقایان جرات نمی‌کردند به هر تبصره‌ای رای دهند و مجبور بودند در مقابل مردم پاسخگو باشند. زمانی که من اسامی افرادی که به مصوبه برج‌باغ‌ها که منجر به نابودی باغ‌های تهران شد رای داده بودند را منتشر کردم به شدت تحت فشار قرار گرفتم. رأی‌هاست که نشان می‌دهد که رویکرد آقایان چیست و گرنه همه مصاحبه‌ها لفاظی‌های سیاسی است.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه مصوبه یک چیز است اما در واقعیت اتفاق دیگری رخ می‌دهد، تصریح کرد: برای فروش شهروند و شهر آفتاب کمیسیون سلامت محیط زیست خدمات شهری را از کمیته نظارت حذف کردند و زمانی که از رئیس شورا دلیلش را پرسیدم پاسخ داد شما مصاحبه کرده و اعلام کردید فروش فروشگاه شهروند خیانت است برای همین خواستیم شما جزو خائنان نباشید.

حافظی در ادامه به نمونه‌ای از تخلفات شورا اشاره کرد و گفت: در یک جلسه ساعت 5:15 از شورا خارج شدم این در حالی است که ساعت 5 زمان قانونی جلسه به اتمام می‌رسد اما به محض اینکه از جلسه خارج شدم تبصره‌هایی که مربوط به خیریه امام رضا (ع)بود، تصویب شد. زمانی که به چمران اعتراض کردیم برخی از آقایان اعلام کردند حالا عیبی ندارد و چمران گفت این تبصره ها در وقت قانونی تصویب شده و دیگر هیچ حرفی نباید بزنیم.

هزینه‌های پروژه‌ها به صورت واقعی اعلام نمی‌شوند

او در ادامه به نمونه‌هایی از تخلفات مالی شهرداری در گزارش صورت مالی تلفیقی 90 اشاره کرد و افزود: در هنگام بودجه ریزی عملیاتی قیمت‌ها و هزینه‌ها به هیچ عنوان کارشناسی شده نیست و هزینه‌های پروژه‌ها به صورت واقعی اعلام نمی‌شوند از سوی دیگر بهای تمام شده خدمات و پروژه‌ها با مبلغی که در قرارداد آمده، تفاوت دارد.

او ادامه داد: دخل و تصرف غیرمجاز در وجوه سپرده امانی که از پیمانکاران گرفته می‌شود یکی دیگر از تخلفات است در حالی که هیچ کس حق ندارد به این سپرده‌ها دست بزند اما آنها سپرده پیمانکاران را هزینه می‌کنند در مواردی نیز مشاهده شده که در احیای بافت‌های فرسوده تخفیفات بیش از حد مجاز داده شده است.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات یکی دیگر از تخلفات بارز را گم شدن ماشین‌ها و تجهیزات پس از اتمام پروژه‌ها دانست و گفت: پس از اتمام پروژه امام علی(ع) برخی از ماشین‌ها دیگر تکلیفشان مشخص نشد که چه بلایی بر سرشان آمده است. از سوی دیگر برخی از وجوه شهرداری به حساب‌های نامشخص سپرده می‌شود که شورا اصلا در جریان آن نیست.

پرداخت یک میلیارد و 980 میلیون تومان به مدیران شرکت بهره‌برداری مترو

او تصریح کرد: یکی دیگر از تخلفات پرداخت مبلغ یک میلیارد و 980 میلیون تومان بدون مجوز تحت عنوان هزینه رفاهی به مدیران و پرسنل شرکت بهره‌برداری مترو است. از سوی دیگر ساختمان‌های مسکونی متعلق به شهرداری یا به افراد خارج از شهرداری و یا به تعدادی از کارکنان که سابقه چندانی ندارند و همچنین تعدادی از و بازنشستگان داده می‌شود.

این عضو شورای شهر تصریح کرد:  املاک شهرداری بدون برگزاری  مزایده و مناقصه و بدون نظر کارشناس حقوقی فروخته می‌شود. تمام این تخلفات متعلق به سال 90 به قبل است و حتی نمی‌دانیم در این پنج سال چه گذشته است؟

پرداخت 350 میلیون تومان کمک هزینه مسکن به معاونان شهردار

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر ادامه داد: هیچ کس قاطعانه نمی‌تواند بگوید بدهی شهرداری چقدر است چرا که گزارش صورت مالی تلفیقی از سال 90 به بعد وجود ندارد. به تازگی متوجه شدیم هر کس که به عنوان معاون شهردار استخدام می‌شود در بدو ورودش 350 میلیون تومان کمک هزینه مسکن به او هبه می‌دهند.

این عضو شورای شهر در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد ریاست چمران بر شورای شهر تصریح کرد:‌ من سال سوم و چهارم شورا رای سفید دادم سال دوم به من فردی قول داد که اگر به چمران رای دهی قالیباف را استیضاح خواهیم کرد اما مشخص شد که دروغ گفته‌است در نتیجه من سال سوم و چهارم رای سفید دادم.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه تخلف در املاک نجومی واضح و مبرهن است ادامه داد: قالیباف خود اذعان کرده که تخلفاتی صورت گرفته اما او اطلاع نداشته است که باید گفت تفویض اختیار سلب مسئولیت نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز