خبرگزاری کار ایران

حکیمی‌پور در نشست خبری:

شهرداری به بنگاه سیاسی تبدیل شده‌است/ هزینه ستاد انتخاباتی قالیباف از کجا تامین می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۸۸۴

عضو شورای شهر تهران گفت: قالیباف، شهرداری را تبدیل به بنگاه سیاسی کرده است و اکنون شاهد هستیم، دلالان سیاسی در این سیستم نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد حکیمی‌پور امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه در دوره آینده شعار انتخاباتیش «نه به فساد» است، گفت: اکنون در شورا گزارشات حسابرسی را از سال ۹۰ بررسی کرده‌ایم و در برخی موارد حسابرس تاکید کرده است که بررسی باید دوباره تکرار شود. در اکثر این گزارش‌ها شاهد بی‌انضباطی شدید مالی هستیم و سازمان بازرسی بارها این مساله را تذکر داده است.

او افزود: قالیباف شهرداری را تبدیل به یک بنگاه سیاسی کرده است و اکنون شاهد هستیم، دلالان سیاسی در این سیستم نقش اصلی را ایفا می‌کنند و فاجعه در حال تکرار شدن است. چهار سال گذشته به قالیباف هشدار دادیم، اگر می‌خواهی باز هم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنی باید از مدیریت شهر تهران خارج شوی تا شهرداری تبدیل به بنگاه سیاسی نشود.

این عضو شورای شهر در ادامه با اشاره به اینکه بی‌انضباطی مالی و دلالی‌های موجود تخلف در شهرداری تهران را نشان می‌دهد، نامه‌ای را رونمایی کرد و مدعی شد که نامه متعلق به بابک زنجانی و خطاب به معاونت وقت شهرداری تهران است.

حکیمی‌پور گفت: در این نامه که از نظر زمانی به انتهای دوران شورای سوم بازمی‌گردد بابک زنجانی از نیاز مبرم خود برای تهیه پروانه ساخت مربوط به پروژه ایران‌زمین و پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان برای دریافت پروانه اشاره کرده است.

او با اشاره به اینکه در این نامه بابک زنجانی با لحنی تهدیدآمیز مطالبات خود را در مورد پروانه ساخت از شهرداری طلب می‌کند، گفت: چنین فردی چه مناسبات و حساب و کتابی با شهرداری دارد؟ در شورای چهارم ما نگران بودیم که این افراد وارد مدیریت شوند.

این عضو شورای شهر در ادامه در مورد کاندیداتوری خود برای شورای پنجم گفت: من مجددا به خاطر مدیریت ناکارآمد تهران کاندید شدم، چرا که در دوره قبل اصلاح‌طلبان علی‌رغم تلاش‌های فراوان نتوانستند به خاطر یک رای مدیریت شهری را در دست گیرند و شاهد بودیم که چه آسیب‌های جدی به تهران وارد شد و ناکارآمدی در مدیریت موجبات فساد را فراهم کرد. من دوباره‌ آمده‌ام تا به اصل شفافیت تاکید کرده و برای مبارزه با فساد تمام تلاش خود را کنم. هدف اصلی من برای کاندیداتوری در شورای پنجم مبارزه با فساد و ویژه‌خواری در مدیریت شهری است. من آمده‌ام تا از تکرار ماجرای املاک و پلاسکو جلوگیری کنم.

او گفت: فساد اعتماد مردم را نشانه گرفته و این اعتماد است که رکن پایداری نظام محسوب می شود، از همین رو شعار انتخاباتی من نه به فساد است.

حکیمی‌پور در ادامه به تخلفات قالیباف چه به عنوان شهردار و چه به عنوان کاندید ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: قالیباف نه حزب دارد، نه تشکیلات پس عقبه این فرد کجاست؟ حامی او کیست؟ روسای ستاد او معاونین شهرداری هستند و به نظرمی‌رسد از رانت شهرداری استفاده می‌کنند. ما بارها در این زمینه در شورا تذکر دادیم و این یکی از نشانه‌های فاجعه سیاسی شدن شهرداری است و قالیباف از یک سال پیش گارد انتخاباتی گرفته است.

این عضو شورای شهر ادامه داد: شهرداری بدهی‌هایش را برعهده دولت می‌گذارد این در حالی است که اکثریت بدهی‌ها مربوط به دولت قبل بوده و از سوی دیگر این چه شهرداری و مدیریتی است که نمی‌تواند با دولت اصولگرا و یا اصلاح‌طلب کار کند.

وی در انتقاد به عملکرد اصولگرایان در شورای چهارم گفت: رئیس شورا باری به هر جهت شورا را اداره کرد و با مدیریت اصولگرایان در شورای چهارم شاهد بودیم که شهرداری از مسیر پاسخگویی خارج شد و اعضای شورای شهر را در یک سیستم بوروکراتیک گیر انداختند.

حکیمی‌پور با اشاره به ساخت یک مجتمع تجاری در میدان ارگ اشاره کرد و افزود: این مجتمع تجاری درحریم کاخ گلستان قرار دارد و من از سال 92 در این مورد تذکر دادم. کاخ گلستان تنها بنای تهران است که به عنوان اثر ملی در یونسکو ثبت جهانی شده است اما با ساخت این مجتمع تجاری این بنا در معرض حذف از لیست بوده و در این میان هیچ‌کس جوابگو نیست. باید پرسید مافیای ساخت وساز چقدر قدرت دارند؟

این عضو شورای شهر به ادعاهای انتخاباتی قالیباف در مورد آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: او ادعا می‌کند که برای حل معضل آلودگی تهران راه‌حل ارائه داده و دولت نپذیرفته است این در حالی است که ما دو سال است از او در شورا می خواهیم این طرح را به ما نشان دهد و او تاکنون طرح را به شورا ارائه نکرده است.

او ادامه داد: در مورد کم کردن فاصله طبقاتی شمال و جنوب در تهران باید بگویم تهران هنوز به تعادل نرسیده و بودجه مناطق با یکدیگر تفاوت‌های فاحشی دارند و بودجه منطقه یک چند برابر بودجه منطقه 17 است. این صحبت‌ها فقط حرف است. اگر ادعا دارند اعداد و رقم بیاورند، یک طرفه صحبت کردن آسان است. شهرداری فقط مناسبت‌محور عمل می‌کند.

حکیمی‌پور ادامه داد: برای مثال برای طرح انضباط شهری قالیباف 400 میلیارد تومان هزینه کرد. آیا کسی خروجی از این پروژه شاهد بود. حامیان قالیباف باید به پاسخ‌دهی تن دهند تا مردم مطلع شوند.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه هفته گذشته به اتهام نشر اوراق محرمانه سازمان بازرسی احضار شده است گفت: هفته گذشته برای تفهیم اتهام به جرم نشر اکاذیب و افترا احضار شدم. اتهامات وارده را رد کردم و با قرار کفالت اکنون آزاد شده‌ام. شاکیان پرونده چهار نفر از اعضای فعلی شورا؛ قناعتی، راستگو، پیرهادی و معصومه آباد هستند.

او با اشاره به اینکه در شورای چهارم عملکرد اصلاح‌طلبان موجب شد حساسیت‌ها بالا برود، تصریح کرد: من به عملکرد اصلاح‌طلبان در شورای چهارم نمره 14 تا 16 را می دهم چرا که ما توانستیم مردم را نسبت به شورای شهر حساس کنیم.

حکیمی پور در ادامه درمورد استفاده قالیباف از منابع شهرداری برای تبلیغات انتخاباتی و ادعای انتخاباتی او مبنی بر اینکه هرگز هیچ فعالیت اقتصادی حتی حلال هم نداشته است، گفت: به قول نیچه دروغ هرچه بزرگتر باشد بیشتر باورپذیر می‌شود. دلال‌های اقتصادی که اکنون برای ستاد انتخابات کمک می‌کنند احتمالاً به حساب رانت‌های شهرداری از قالیباف و ستاد انتخاباتی‌اش حمایت می‌کنند. قالیباف باید بگوید که بدهی‌ها به دوره قبل ستاد انتخاباتی‌اش را چگونه پرداخت کرد و اصلاً هزینه انتخاباتی خود را از کجا می‌آورد؟

او در ادامه با اشاره به اینکه پروژه شهرآفتاب معلوم نشد قرار بوده برای چه کاری ساخته شود گفت: این پروژه از صفر تا صد توسط شهرداری هزینه شده و اصلاً زیرساخت‌های لازم برای این کاربری را ندارد. چهارصد و 60 میلیارد تومان برای شهر آفتاب هزینه شده و بانک شهر که قصد داشت آن را بخرد اکنون زیر بار نمی‌رود. این پروژه بدون مطالعه اجرا شده و شورا را در عمل انجام شده قرار دادند. شهر آفتاب نمونه‌ای از مدیریت گران و غیر شفاف قالیباف است.

او افزود: شهر را میدان ساخت و ساز خود کرده‌اند و حق مردم را در شهر نادیده می‌گیرند. باید از شهردار پرسید که پول پارکبان‌ها به کجا می رود و چگونه هزینه می‌شود. تاکنون دو بار بودجه‌های کلانی برای تهیه برق از زباله‌ بازیافت شده از شورا گرفته‌اند که رقمی نزدیک به 500 میلیارد تومان است و باید از وزارت نیرو پرسید چقدر از شهرداری برق تولیدی دریافت می‌کند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز