خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد:

کمک بلاعوض ۱۲/۵ میلیون دلاری به شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۸۴۲

در سیصد و چهل و چهارمین جلسه‌ی شورای اسلامی شهر تهران شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طرحی مبنی بر همکاری متقابل میان شرکت‌های کنترل کیفیت هوای تهران و شرکت جایکا ژاپن به منظور انتقال تجهیزات و تکنولوژی آنالیز منابع آلودگی هوا به ایران ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، وحید حسینی، رییس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: هم اکنون برای آنالیز منابع آلودگی هوا ما به کشورهای خارجی وابسته هستیم و نمونه ها برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه های این کشورها ارسال می شود که در صورت نهایی شدن این قرارداد شرکت جایکا متعهد می شود علاوه بر نصب و راه‌اندازی این آزمایشگاه در مدت ۴ سال تکنولوژی و آموزشهای لازم را به طرف ایرانی منتقل کند.

حسینی افزود: شهرداری تهران نیز در این تفاهم دوجانبه سوله ای را برای نصب تجهیزات آزمایشگاه احداث می‌کند که مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد تومان بدین منظور پیش بینی شده است.

حسینی در پایان اضافه کرد: این طرح به جز هزینه‌های روی زمین برای احداث آزمایشگاه، هزینه دیگری برای طرف ایرانی ندارد و شرکت ژاپنی این پروژه را در قالب تعهدات بین المللی با سازمان ملل انجام می دهد.

محسن سرخو رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن حمایت از این طرح گفت:کشورهای اروپایی و توسعه یافته در قبال آلوده کردن هوای جهان، تولیدات صنعتی و صادراتشان متعهد هستند مبالغ و خدماتی را برای حفظ محیط زیست هزینه کنند که در قالب این قرارداد ها تعهداتشان را به سازمان ملل می پردازند.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران  افزود: خود بنده در گذشته و زمانی که در سازمان فنی و حرفه‌ای مسئولیت داشتم همکاری های مشترک بسیار خوبی باشرکت جایکا ژاپن داشتیم و شهرداری تهران نیز سابقه طولانی با این شرکت داشته است.

لازم به ذکر است هیات وزیران کشور ژاپن مجوز امضای توافقنامه اصلی را صادر کرده است و پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران این توافق‌نامه میان شهردارتهران و سفیر ژاپن در ایران امضا می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز