خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد؛

افزایش شرکت‌های دانش بنیان در این دوره/ایجاد ۶۰ مرکز رشد در دانشگاه‌های علوم پزشکی

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۴۷۵

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به ایجاد ۶۰ مرکز رشد در دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: طرح‌های تحقیقاتی در حوزه سلامت افزایش دو برابری داشته است.

به گزارش ایلنا، رضا ملک زاده در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به وجود برنامه ها و زیر ساخت های لازم در حوزه پژوهش در طی سه سال گذشته، گفت: با وجود این زیر ساخت ها می توانیم طبق آنچه در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است، پیش برویم.

معاون تحقیقات و فناوری  وزارت بهداشت مشکل اصلی حوزه پژوهش را کم بودن تخصیص اعتبار به بخش پژوهش بیان کرد و گفت: در برنامه پنجم توسعه قرار بود سه درصد تولید ناخالص ملی به این حوزه اختصاص داده شود ولی سه دهم درصد  تخصیص داده شد.

ملک زاده با اشاره به نقش مهم نیروی انسانی در تولید علم و تحقیقات، افزود: در همین راستا نیز برنامه پزشک پژوهشگر را اجرا کرده ایم و ارتقای کیفی دوره دکترای پژوهش، تعریف گرندهای پژوهش، جذب دستیار، آموزش اخلاق پزشکی و حمایت از تحقیقات دانشجویی از جمله اقداماتی است که تاکنون در این راستا انجام شده است.

وی به راه اندازی موسسه ملی تحقیقات پژوهش نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۶ برنامه ثبت بیماری راه اندازی شده است که می توان به برنامه ملی کنترل ثبت سرطان اشاره کرد و این برنامه در حال حاضر به خوبی پیش می رود.

به گفته وی پروژه ایرانوم، ارزیابی و حمایت از توسعه تحقیقات بالینی، توسعه آزمایشگاه جامع تحقیقات، راه اندازی سامانه علم سنجی و همچنین ایجاد ۶۰ مرکز رشد در دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله اقدامات معاونت پژوهشی وزارت بهداشت بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری  وزارت بهداشت، افزود:  تاکنون ۷ اتاق تمیز برای تحقیقات دارویی راه اندازی شده و سهم وزارت بهداشت از ۵۱ هزار،مقاله ای که سال گذشته منتشر شد به ۳۰ درصد افزایش یافته است و درعین حال توانسته ایم تعداد دانشمندان یک درصد برتر را افزایش دهیم.

وی با اشاره به جایگاه بالاتر ایران در منطقه از نظر تعداد محققان برجسته، بیان کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان در این دوره به ۷۸۲ مورد رسیده و طرح های تحقیقاتی نیز دو برابر شده اند و در حال حاضر سه درصد شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت فعالیت می کنند.

ملک زاده در پایان گفت: پوشش الکترونیک همه دانشگاه‌ها به همه مراجع جهانی مجلات علمی، راه اندازی ۱۷ آزمایشگاه جامع تحقیقات و حمایت از ۱۵ طرح تحقیقاتی نیز جزو اقداماتی هستند که نتایج آن تا پنج سال دیگر نشان داده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز