خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

«رانت»، پشت پرده تابلوهای تبلیغاتی تهران/اسامی رانت‌خواران باید فاش شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۵۵۲

عضو شورای شهر تهران با اشاره به قراردادهای نجومی سازمان زیباسازی گفت: تابلوهای تبلیغاتی در ایستگاه‌های مترو هم در اختیار سازمان نوسازی قرار داد.

محمد مهدی تندگویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تذکرات متعددی که از سال 92 به شهرداری و سازمان نوسازی تهران مبنی بر شفاف‌سازی درآمد حاصل از تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر داده است، گفت: در رابطه با این موضوع کار دیگر از تذکر گذشته است. موضوع مورد بحث ما اکنون تعداد زیاد این تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر است که متوجه شدیم، تابلوهای تبلیغاتی در ایستگاه‌های مترو هم در اختیار سازمان نوسازی قرار داد.

وی افزود: در مصاحبه‌ای تشکری هاشمی، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران اذعان کرد که تبلیغات داخل مترو هم به سازمان نوسازی محول شده است. حجم این تبلیغات بسیار بالا است. کافی است در یکی از ایستگاه‌های مترو تهران، راه برویم تا مشاهده کنید که تقریبا در هر یک متر از این ایستگاه‌ها یک تابلوی تبلیغاتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: موضوع مورد بحث ما با سازمان نوسازی ایجاد سامانه‌ای بود که در آن بتوان تعداد تابلوهای تبلیغاتی، مبلغ و میزان قراردادهایی که با این نهاد بسته شده را رصد کرد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: در نهایت و با پیگیری‌های صورت گرفته، این سامانه در خرداد سال جاری  در سازمان نوسازی ایجاد و نرم افزار آن هم با حضور اعضای شورا تایید شد و از خرداد مکاتبات خودم را به عنوان یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر دسترسی به این سامانه شروع کردیم تا بتوانیم به سامانه ورود و بر آن نظارت کنیم.

وی ادامه داد: اما ما به هیچ عنوان از حجم، میزان و اطلاعات این سامانه مطلع نیستیم و آن را در اختیار اعضای شورای شهر قرار نمی‌دهند.

تندگویان گفت: در پاسخ به درخواست مکرر ما مبنی بر دسترسی به این سامانه به صراحت عنوان شد که به دلیل مشکلات امنیتی امکان آن وجود ندارد، در حالی است که بنده هم اکنون در کمیسیون ماده 100 به پرونده شخصی مردم در زمینه تخلفات صورت گرفته آنها دسترسی دارم و روند ساخت و ساز و تخلفات افراد را رصد می‌کنم. چگونه است که من به اطلاعات فردی اشخاص حقیقی دسترسی دارم، ولی به عنوان یک عضو شورای شهر نمی توانم به این سامانه دسترسی پیدا کنم؟!

وی با تاکید براینکه پروسه واگذاری تابلوهای شهری به پیمانکاران و بخش‌های خصوصی باید شفاف‌سازی شود، افزود: از سال 92 که در این رابطه شروع به مکاتبه کردیم حدود 26 نامه بین شورای شهر و سازمان نوسازی رد و بدل شده و شخصا مجبور شدم که دو بار تذکر کتبی به آقای شهردار در این باره بدهم که تاکنون پاسخ مناسب و روشنی نیز از این تذکرات نگرفته‌ام.

این عضو شورای شهر تهران افزود: دو موضوع در ارتباط با تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد، یک مورد آن محتوای تابلوها است که من فعلا روی آن بحثی نمی‌کنم و وزارت ارشاد و کمیته فرهنگی شورای شهر بر آنها نظارت می‌کنند. بحث من صرفا مقوله مالی این موضوع است.

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند که از محل تابلوهای شهری چه میزان درآمد نصیب شهرداری می‌شود، چه افراد و شرکت‌هایی مسئول انجام این کارند و ارزش افزوده آن برای شهر به چه میزان است؛ ولی به نامه کتبی ما در این زمینه پاسخ منفی داده می‌شود.

تندگویان در پایان گفت: دلیل این امر روشن است. فکر می‌کنم هر جایی که رانت وجود دارد، ناخودآگاه جلوی شفاف‌سازی گرفته می‌شود و این اصلی پذیرفته شده است، در غیر این صورت من درخواست عجیب و غیرمنطقی از این سازمان نداشته و ندارم. من این مشکل را امروز تحت عنوان قراردادهای نجومی مطرح کردم و به نظرم قراردادهایی وجود دارد که ما از آنها بی‌خبریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز