خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا:

50 درصد کشته‌ها در تصادفات سر صحنه رخ می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۹۵۴

جانشین فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه مدیریت صحنه با پلیس است، گفت: نقش پلیس راهور منحصر به فرد است و براساس اختیارات قضائی که دارد ، نقش آن مثل قاضی است.

به گزارش ایلنا، سردار " اسکندر مومنی" صبح امروز در دومین روز همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا اظهار داشت: از تلاش ها و زحمات مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نیز سردار "مهری" تشکر می کنم.

وی افزود: مدت 6 سالی که در خانواده پلیس راهور بودم از افتخارات خدمتی من به شمار می آید.

جانشین فرمانده ناجا به سخنان وزیر کشور در خصوص آخرین دیدارش با فرمانده معظم کل قوا و ابراز رضایت کامل معظم له از عملکرد ناجا اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب این رضایت را نیز در دیدار با فرمانده ناجا که در اسفند ماه با ایشان داشتند ، اعلام کردند؛ معظم له ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد ناجا فرمودند: سلام من را به کارکنان نیروی انتظامی برسانید و امروز من نیز سلام ایشان را به شما روسا و مدیران ابلاغ می کنم.

سردار مومنی با اشاره به طرح نوروزی و مأموریت پلیس راهور گفت: مدیریت ، فرماندهی و مسئول سازی دستگاه های دیگر براساس قوانین و مقررات بر عهده پلیس است . این امر طبق مصوبات ستاد کل و تصویب ستاد فرماندهی کل قوا تعیین شده و در قانون جدید راهور نیز آمده است که مدیریت صحنه با پلیس است.

جانشین فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: طبق ماده 14 تبصره 3 در صورتی که راننده خطا کند پلیس آن را جریمه می کند.همچنین دستگاه های متولی راه و سازندگان خودرو نیز در صورتی که تخلفی انجام دهند پلیس می تواند آنها را مقصر تلقی کرده و به دستگاه قضائی معرفی کند، چرا که مدیریت و فرماندهی صحنه با پلیس است و این اختیار از سوی قانون به آن داده شده است.

این مقام عالی انتظامی کشور تصریح کرد: پلیس تنها مسئول بالا رفتن آمار تصادفات نیست بلکه شرایط محیطی نظیر راه ، خودرو، و ...در این امر  دخیل هستند؛ 50 درصد کشته ها در مسیر و 50 درصد دیگر در سر صحنه رخ می دهد. لذا باید از همه ظرفیت ها اعم از درون و برون سازمانی برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن  بهره ببریم.

سردار مومنی به تعامل پلیس با کلیه سازمان ها و دستگاه های مسئول اشاره کرد و گفت: پلیس به تنهایی نمی تواند تصادفات را مدیریت کرده و کشته ها را کاهش دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز