خبرگزاری کار ایران

سنندجی در گفت‌وگو با ایلنا:

فشارهای وارده بر اتوبوس‌ها جدی است/ اتوبوس خطرناک در شهر نداریم

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۸۲۸

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: فشارهایی که بر روی اتوبوس‌های ما وجود دارد، مهم و جدی است.

پیمان سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ایمنی اتوبوس‌های شهر تهران با تاکید براینکه در حال حاضر اتوبوس ناایمن در شهر نداریم، گفت: برای ایمنی اتوبوس‌های گازسوز پیش‌بینی‌هایی انجام شده که معاینه فنی خودرو، انجام تست چشمی هر 3 سال یکبار و انجام سایر تست‌‌ها به صورت یکسال یک بار از آن جمله است.

وی با بیان اینکه انجام این اقدامات برعهده ما نیست و  در مصوبه هیات وزیران متولی آن به صورت روشن مشخص شده است، ادامه داد: از 3 سال پیش با هماهنگی شورای شهر، شهرداری تهران و شرکت واحد در حال تست مخازن این اتوبوس‌ها بوده که امسال دوره اول آن تمام شده و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این تست‌ها را برای سال 96 نیز انجام دهیم.

سنندجی با اشاره به اینکه مهمترین بحث مربوط به اتوبوس‌های CNG سوز و تست مخازن است،‌ اظهار کرد: ما اتوبوس‌ها را ملزم کردیم که هر 6 ماه یکبار معاینه فنی خودرو بگیرند و قاعدتا این کار را انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت واحد با تاکید بر اهمیت عمر فرسودگی اتوبوس‌ها، اظهار کرد: براساس مصوبه موجود عمر فرسودگی اتوبوس‌ها 8 سال است و این خودرو تنها همین مدت می‌تواند در شهر تردد کند حتی اگر توان کار بیش از این مدت را داشته باشد.

وی با بیان اینکه وظیفه تعمیر اتوبوس ‌هم تا الان برعهده دولت بوده و از سال 89 نیز اتوبوسی به ما داده نشده است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که در  بحث آلودگی وجود دارد؛ همین فرسودگی اتوبوس‌ها است.

سنندجی درباره فشار جمعیت ایستاده بر اتوبوس‌ها، تصریح کرد: اتوبوس‌ها یک استانداردی دارند و مشخص شده که در اتوبوس چه تعداد ایستاده و چه تعداد نشسته باشند. در نتیجه بیشترین ظرفیت اتوبوس‌های شهری مربوط به افراد ایستاده است، اما قاعدتا اگر تست‌های دوره‌ای معاینه‌ فنی و نگهداری و تعمیر مناسب نباشد، این موضوع می‌تواند ایجاد ناایمنی کند.

مدیر عامل شرکت واحد با اشاره به اینکه ما در سال جاری باید 9 هزار دستگاه اتوبوس می‌داشتیم در حالی که 6 هزار و 200 یا 300 دستگاه اتوبوس داریم و بیش از 6 هزار دستگاه اتوبوس ما فرسوده هستند که همین موضوع مشکلات ما را دو چند ان کرده، لذا اگر تست‌های دوره‌ای و تست‌های نت و سایر تست‌ها وجود نداشته باشند، حتما مشکل ایمنی وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به رغم اینکه اتوبو‌س‌ها به سن فرسودگی رسیده‌اند اما تصادفات ما کاهش یافته است که دلیل آن استفاده از سیستم هوشمندی بر روی آنها است، عنوان کرد: درحال حاضر از طریق سیستم‌های هوشمند اتوبوس‌ها را کنترل می‌کنیم خاموش بودن یا روشن بودن، کار کردن یا کار نکردن، توقف یا عدم توقف اتوبوس در ایستگاه و... همه این موضوعات را به صورت هوشمند مدیریت می‌کنیم که به ما کمک می‌کند تست‌های دوره‌ای اتوبوس‌های خود را به موقع انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد:  اتوبوس هم مانند هر موجود زنده و غیرزنده دیگری نیاز به استراحت دارد و به همین دلیل روزهای پنجشنبه از بار کاری اتوبوس‌ها کاسته‌ایم و در دو روز آخر هفته اتوبوس‌های ما اورهال شده و مورد تست قرار می‌گیرند اما فشاری که بر اتوبوس‌های ما وجود دارد مهم و جدی است.

سنندجی در پایان اظها رکرد:  گاهی ممکن است اتوبوس بعد از انجام تست هم دچار مشکل شود اما آنچه مهم است اینکه سن فرسودگی در تهران 8 سال است و باید اتوبوس صفر داشته باشیم که حریف مردم و تعهداتی که ایجاد کردیم بشود تا هم اتوبوس اورهال شود و هم مردم با امنیت و آرامش بیشتری به اتوبوس‌ها ورود کنند و از جمعیتی که به اتوبوس وارد می‌شود کاسته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز