خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی وزارت بهداشت:

استانداران مکلف به تشکیل شورای سلامت در استان‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۸۸۱

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: رئیس کارگروه سلامت استان‌ها، استانداران هستند که باید شورای سلامت را تشکیل دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدهادی ایازی در نخستین مجمع ملی سلامت کشور با بیان اینکه در مدیریت سلامت رویکرد سلامت جامعه محور را اتخاذ کرده‌ایم و به دنبال مشارکت آحاد هموطنانمان در حوزه سلامت هستیم، گفت:‌ اگر این مشارکت ایجاد شود بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمانی کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر 620 سمن فعال در حوزه سلامت و 850 خیریه فعال در این حوزه داریم که در خصوص توسعه زیرساخت‌های سلامت اقدامات ارزشمندی انجام دادند که از میان می‌توان به ایجاد 40 بیمارستان توسط خیریه‌ها اشاره کرد.

ایازی با تاکید بر اینکه از ظرفیت نهادهای عمومی و دستگاه‌های دولتی در حوزه سلامت استفاده کرد، افزود: 75 درصد از موضوعات سلامت خارج از مدیریت نظام سلامت رقم می‌خورد و طبیعی است که آنها نقش جدی را در این زمینه ایفا کنند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: مجمع ملی سلامت به دنبال آن است که سالی یک بار متولیان سلامت در مقیاس کشوری و استانی و رئیس شورای عالی سلامت و غذا که شخص رئیس جمهور است گرد هم آمده و رئیس جمهور سیاست‌های خود را در این زمینه تبیین کرده و وزرا نیز نقطه نظرات خود را اعلام کنند.

وی با اینکه دولت، متخصصان پزشکی و مردم سه ضلع مجمع ملی سلامت است، گفت: باید شرایط را به گونه‌ای ایجاد و مهیا کنیم که مردم مشکلات خود را اعلام کنند.

ایازی عنوان کرد: رئیس کارگروه سلامت استان‌ها، استانداران هستند که باید شورای سلامت را تشکیل دهند همچنین در شورای عالی سلامت و غذایی مصوب شد که مدیران کشوری به ویژه استانداران و فرمانداران در حوزه سلامت مورد ارزیابی قرار گیرند و برترین‌ها مورد تقدیر قرار گیرند. همچنین مصوب شد مدیران، دفاتر سلامت درون دستگاهی خود را تقویت کنند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز