خبرگزاری کار ایران

مولاوردی:

تفکر اقتصادی یکی از بایدهای نظام سلامت است

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۹۴۵

معاون رئیس جمهور گفت:وجود تفکر اقتصادی در یکی از بایدهای پزشکی و نظام سلامت خواهد بود

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی (معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و عضو شورای سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی) در کنگره بین‌المللی حوزه سلامت با اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی برای پیشبرد سطح همکاری های بین‌المللی گفت: از سال‌های گذشته در جهت ارتقاء همکاری‌ها و سطوح بین‌المللی به ویژه در حوزه سلامت و پزشکی اقدامات زیادی انجام شده است که توانستیم علاوه بر کشورهای منطقه روابط خوبی را در دیگر کشورها نیز برقرار کنیم اما بیش از پیش نیاز به ارتقاء سطح مناسبات احساس می‌شود.

وی ادامه داد: در موضوع سلامت شاهد هستیم که تمامی جوامع بشری و تمامی دولت‌-کشورها به این موضوع نگاه ویژه‌ای دارند چنانچه در اعلامیه جهانی حقوق بشر هم به حق هر انسانی برای دارا بودن سلامت اشاره ویژه‌ای شده است بنابراین سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت علاوه بر جلوگیری از استهلاک جامعه بشریت می‌تواند به شور و نشاط یک کشور هم کمک کند.

مولاوردی با اشاره به روابط سلامت و اقتصاد بیان کرد: وجود تفکر اقتصادی در  یکی از بایدهای  پزشکی و نظام سلامت خواهد بود و به نوعی باید آن را هزینه مثبت در این زمینه قلمداد کرد. در واقع این موضوع بحث اثربخشی در حوزه سلامت را نمایان می‌کند. در این میان ایران با داشتن مزیت‌های درمانی و ظرفیت‌های پزشکی طبیعی و طب سنتی می‌تواند به عنوان یک بازیگر مهم در حیطه پزشکی در کانون توجه جهانی قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور افزود: بنابراین امروزه سازمان همکاری‌های اسلامی در حوزه اشتغال و اقتصاد نگاه ویژه‌ای به دستاوردهای جمهوری اسلامی درا ین میان دارد که چنین تجمعاتی می‌تواند در تصمیم‌گیری و رسیدن به یک اجماع بین‌المللی گام مهمی بردارد.

وی در پایان اظهار کرد: برگزاری اجلاسی همانند دومین کنگره بین‌المللی توسعه اقتصادی در حوزه سلامت که با حضور کشورهای اسلامی برگزار شده است بدون تردید پس از به تصویب رساندن اعلامیه‌ها و بیانیه‌های نهایی می‌تواند گام مهمی در این عرصه بردارد که البته رسیدن به اهداف مستلزم پیگیری‌های ممتد و متمادی خواهد بود. دراین رهاورد باید از ظرفیت‌های زنان در حوزه سلامت و پزشکی بیش از پیش استفاده شود چرا که نقش آنها کاملاً مثبت خواهد بود و این حضور در عرصه علمی و پژوهشی می‌تواند چشم‌انداز آینده را به روشنی ترسیم کرده و ظرفیت‌های موجود در حوزه زنان را به رخ بکشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز