خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد:

۱۸ساعت عملیات برای نجات ۴ نفر در سیل بوشهر/ اسکان اضطراری ۲۱ هزارتن

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۰۲۳

غیور مردان هلال‌احمر هشت روز است که در خدمت به هموطنان خود در استان‌های برف‌گیر و درگیر سیلاب، لحظه‌ای استراحت نداشته و شبانه‌روز به 119 هزار و 100 تن از هموطنان محصور در برف خدمت‌رسانی کرده و 21 هزار و 300 تن را اسکان اضطراری داده‌اند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام گزارش عملیات برف و کولاک  از ٢٣ تا ٣٠ بهمن (تا ساعت ٦ صبح)، گفت: بر این اساس در ٢٦ استان؛ به جز پنج استان ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان؛ خدمات امدادی لازم به هموطنان متاثر از برف و کولاک در ٢٧٥ شهر، روستا و محور برف‌گیر ارائه شده است.

وی با اشاره به امدادرسانی به 32 هزار و 400 متاثر از برف و کولاک، اظهار کرد: در این زمینه 7 هزار و 500 تن از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده و 46 مصدوم و 29 زن باردار به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به ارائه خدمات درمان سرپایی به 65 تن و نجات 4 محصور در بهمن در روستای مورستان خلخال، گفت: بر این اساس عملیات رهاسازی 3 هزار و 890  خودرو از برف نیز انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی  2 هزار و 291 تن در برف و کولاک استان‌های کور، خاطرنشان کرد: در این زمینه 8 هزار و 380 تخته پتو، 3 هزار و 500 بسته غذایی، 5 هزار و 350 قوطی انواع کنسرو، 930 کیلوگرم خرما، 5 هزار و 970 قرص نان، 2 هزار و 130 بطری آب معدنی، 12 هزار و 100 بسته بیسکویت و 22 کیلوگرم کشمش میان متاثران توزیع شده است.

سلیمی گفت: امدادرسانی در ١٤ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، فارس، سمنان، کردستان، گیلان، مازندران و همدان ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به ارائه خدمات امدادی لازم به هموطنان محصور در سیل و آب‌گرفتگی از 24 تا ساعت 6 صبح 30 بهمن، گفت: در این زمینه نیز خدمات امدادی لازم به  86 هزار و 700 تن از هموطنان در 463 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین 13 استان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی ارائه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اعلام اینکه 13 هزار و 800 تن از هموطنان در این مدت از خدمات اسکان اضطراری بهره برده‌اند، گفت: 46 تن از محصوران در سیل و آب‌گرفتگی نیز نجات یافته  و جست‌وجو برای نجات پنج مفقودی در استان‌های کشور ادامه دارد.

وی با اشاره به کمک به تخلیه اضطراری 7 هزار و 500 تن از افراد در معرض خطر پایین دست بند خاکی محمد آباد جهرم، گفت: به علاوه عملیات تخلیه و اسکان اضطراری 2 هزار تن از ساکنان دهستان ریزآب ، نی ریز انجام شد و 4 تن از اعضای یک خانواده که در روستای گزک از توابع بخش کاکی شهرستان دشتی حاضر به ترک محل سکونت خود نشده بودند، پس از 18 ساعت عملیات امدادی، صبح امروز با بالگرد نجات داده شدند.

سلیمی به تلاش شبانه‌روزی 4 هزار و 600 امدادگر و نجاتگر در استان های تحت تاثیر سیل و آب‌گرفتگی اشاره و عنوان کرد: برای خدمت به هموطنان نیز 2 هزار دستگاه چادر، 9 هزار و 900 تخته پتو، 2 هزار و 200 تخته موکت، 38 هزار و 800 قوطی انواع کنسرو و 6 هزار و 200 قرص ناان میان متاثران توزیع شده است.

به گفته وی امدادرسانی در هفت استان فارس، کرمان، بوشهر، هرمزگان، خراسان رضوی و جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز