خبرگزاری کار ایران

خدمات امدادی هلال‌احمر در برف و کولاک و سیلاب؛

ارائه خدمات امدادی به 8 هزار هموطن متاثر از سیل/ انتقال 23 مصدوم و 10 زن باردار به مراکز درمانی

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۹۷۱

امدادرسانی‌های بی‌وقفه هلال‌احمری‌ها در محورهای برف‌گیر و درگیر سیل و آب‌گرفتگی کشور همچنان ادامه دارد و تاکنون 15 هزار و 200 تن از هموطنان در برف و کولاک 22 استان و 8 هزار تن در سیل و آب‌گرفتگی 11 استان کشور از خدمات امدادی لازم بهره بردند.

به گزارش ایلنا، آخرین گزارش عملیات امدادی در استان‌های برف‌گیر و متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در سطح کشور حاکی از درگیر بودن 31 استان کشور در برف و کولاک و سیل و آب‌گرفتگی است که در این زمینه همت امدادگران منجر به ارائه خدمات امدادی به بیش از 23 هزار تن از هموطنان شده است.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با ارائه گزارش خدمات امدادی برف و کولاک در ٢٢ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، تهران، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، سمنان، فارس، کرمان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، گلستان، مازندران، مرکزی، لرستان، همدان، قم، یزد و اصفهان، گفت: 892 تن از امدادگران پرتلاش هلال‌احمر از ٢٣ تا 27 بهمن (تا ساعت 6 صبح) در 116 محور برف‌گیر این استان‌ها به 15 هزار و 200 تن از هموطنان خود خدمات امدادی لازم را ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به ارائه خدمات اسکان اضطراری به 2 هزار و 633 متاثر از برف و کولاک، اظهار کرد:بر این اساس 23 تن از مصدومان و 10 زن باردار به مراکز درمانی منتقل شده و عملیات رهاسازی یک‌هزار و 490 خودرو از برف و کولاک انجام شده است.

سلیمی گفت: به‌منظور اسکان و ارائه خدمات لازم به هموطنان محصور در برف و کولاک 3 هزار  و 140 تخته پتو، 2 هزار و 180 قوطی انواع کنسرو،  2 هزار و 300 قرص نان، 8 هزار بسته بیسکویت، یک هزار و 320 بطری آب معدنی، 400 بسته غذایی و 320 کیلوگرم خرما میان هموطنان توزیع شده است.

به گفته وی امدادرسانی در پنج استان اردبیل، تهران، کردستان، قزوین و همدان ادامه دارد.

ارائه خدمات امدادی به 8 هزار تن از متاثران از سیل

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همچنین به ارائه خدمات امدادی در سیل و آب‌گرفتگی استان‌های اصفهان، ایلام، فارس، تهران، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان (از 24 تا ساعت 6 صبح 27 بهمن) اشاره و عنوان کرد: در 92 شهر و روستای این استان‌ها نیز خدمات امدادی لازم به 8 هزار و 100 تن از هموطنان ارائه شده و 900 تن نیز از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده‌اند.

وی به تخلیه آب از 400 واحد مسکونی و رهاسازی 66 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب اشاره و اظهار کرد:  به منظور ارائه خدمات امدادی مناسب به هموطنان متاثر از سیلاب 120 دستگاه چادر، 9 هزار کیلوگرم نایلون، یک‌هزار تخته پتو، 220 تخته موکت، 3 هزار و 100 قوطی انواع  کنسرو، یک‌هزار و 100 قرص نان و 17 کیلوگرم خرما، 300 کیلوگرم برنج، 50 کیلوگرم حبوبات، 55 کیلوگرم قند و شکر میان هموطنان متاثر از سیلاب توزیع شده است و در این زمینه همچنان امدادرسانی‌ها در فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان ادامه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز