خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل انجمن معلولان ایران:

۱۱ هزار و سیصد خانواده بیش از یک معلول دارند/ مقدار مستمری معلولان دهن‌کجی به شخصیت آنها است

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۱۰۲

مدیر عامل انجمن معلولان ایران معتقد است؛ مبلغی که به عنوان مستمری به معلولان پرداخت می‌شود را باید یک دهن‌کجی به شخصیت معلولان دانست.

سهیل معینی؛ مدیر عامل انجمن معلولان ایران با اشاره به تعداد خانواده‌های ایرانی که بیش از یک معلول دارند به خبرنگار ایلنا گفت: طبق آخرین آمارهای به دست آمده از سرشماری خانواده‌هایی که فرزندان معلول دارند؛ حدود 11 هزار و سیصد خانواده در ایران بیش از دو معلول را در خانه نگهداری می‌کنند. اگر بخواهیم این خانواده‌ها را از نظر شهری و روستایی تفکیک کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که اکثریت این خانواده‌ها در شهرها زندگی می‌کنند.

مدیر عامل انجمن معلولان ایران در خصوص میزان مستمری که افراد معلول از دولت دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه هر فرد معلول در ایران بین 53 تا 70 هزار تومان مستمری ماهیانه دریافت می‌کند. باید به این نکته توجه کرد که با توجه به افزایش قیمت‌ها و همچنین تورم موجود در اقتصاد کشور این مبلغ کفاف چند روز از زندگی یک فرد را بیشتر نمی‌هد. پرداخت این مبلغ به عنوان مستمری را باید یک دهن کجی به شخصیت معلولان دانست.

معینی در مورد فعالیت‌هایی که برای افزایش میزان مستمری معلولان انجام شده است، گفت: ما به دولت پیشنهاد دادیم که میزان مستمری ماهیانه معلولان را افزایش دهد تا این مستمری‌ها به اندازه حقوق بیکاری یا به مقدار حقوق قانون کار افزایش یابد. دولت با این پیشنهاد موافقت کرد و این پیشنهاد به مجلس فرستاده شد. ما منتظریم تا مجلس شورای اسلامی وقت بگذارد و این قانون را پس از بررسی تصویب کند تا شاید این موضوع که سال‌ها است از سوی مسئولان انجمن معلولان مطرح شده، حل شود و معلولان بتوانند زندگی با کیفیت‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز