خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت شهدای آتش‌نشان برگزار شد+عکس

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۸۳۷

با آغاز مراسم بزرگداشت شهدای آتش‌نشان در مسجد و مدرسه عالی شهید مطهری شخصیت‌های سیاسی و مدیران اجرایی کشور در مدرسه عالی شهید مطهری حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مراسم بزرگداشت شهدای آتش‌نشان در مسجد و مدرسه عالی شهید مطهری از ساعت 14 تا 18 امروز (13 بهمن ماه) با حضور رئیس‌جمهور؛ مسئولان؛ فرماندهان؛ مدیران شهری؛ نمایندگان مجلس و شورای شهر تهران؛ خانواده‌ها و جمع کثیری از مردم آغاز شد.

بزرگداشت شهدای آتش‌نشان برگزار شد+عکس

تا این لحظه محمد سعیدی‌کیا (رئیس بنیاد مستغعفان)، محمد نهاوندیان (رئیس دفتر رئیس‌جمهور)، رحمت‌الله حافظی (عضو شورای شهر) و مهدی چمران (رئیس شورای شهر تهران) در مراسم حاضر شده‌اند.

بزرگداشت شهدای آتش‌نشان برگزار شد+عکس

بزرگداشت شهدای آتش‌نشان برگزار شد+عکس

حضور خانواده‌های عزادار در کنار پایتخت‌نشینانی که در این روزها بارها همدردی خود را با آنها در میان گذاشته‌اند؛ تصاویر شهدا بر در و دیوار مدرسه عالی مطهری و حجله‌هایی که برای شهدا برپا شده؛ فضایی بسیار حزن‌انگیز به مراسم داده است.

بزرگداشت شهدای آتش‌نشان برگزار شد+عکس

 

بزرگداشت شهدای آتش‌نشان برگزار شد+عکس

با شروع برنامه؛ مجری مراسم ازسوی شهردار تهران که وی را شهردار بسیجی خطاب می‌کرد؛ به مردم خوش‌آمد گفت.

حسن روحانی (رئیس‌جمهور)، احمد جنتی (دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران)، اعضای هیات دولت، محمدرضا عارف (نماینده مردم تهران)، محمدباقر قالیباف (شهردار تهران)، آیت‌الله امامی کاشنی (امام جمعه موقت تهران)، سردار کاظمینی (فرمانده سپاه محمد رسول‌الله)، تعدادی از اعضای شورای شهر تهران و اعضای هیات دولت نیز در جمع حاضران در مدرسه عالی شهید مطهری حضور یافتند.

بزرگداشت شهدای آتش‌نشان برگزار شد+عکس

 

بزرگداشت شهدای آتش‌نشان برگزار شد+عکس

احمد جنتی و حسن روحانی پس از قرائت فاتحه برای شهدای آتش‌نشان مراسم را ترک کردند.

باید کانون‌های خطر را شناسایی کرد

مسعود پزشکیان (نماینده مردم تبریز در مجلس) که در این مراسم حضور یافته بود؛ با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این عزیزان به ما نشان دادند که برای دفاع از جامعه تا پای جان حضور خواهند داشت.

نایب‌رییس مجلس شورای اسلانی همچنین گفت: باید از این حادثه درس بگیریم. اگر مدیریت؛ واحد بود و اگر تجهیزات بهتر بود، این حادثه تا این میزان تلفات نداشت. ما باید کانون‌های خطر را شناسایی کنیم تا در آینده شاهد اتفاقاتی از این دست نباشیم و اگر چنین اتفاقاتی را تجربه کردیم؛ این اندازه تلفات نداشته باشیم.

مدرسه عالی شهید مطهری رفته رفته شلوغ‌تر شده به گونه‌ای که ترافیک سنگینی در خیابان بهارستان در جریان است.

گردان عقیدتی سیاسی ناجا، جمعیت آتش‌نشان از استان سمنان و زنجان نیز در میان جمعیت حاضر در مسجد شهید مطهری حضور یافته‌اند.

همه مقصریم

مرتضی طلایی (نایب رئیس شورای شهر) که در مسجد عالی شهید مطهری حاضر شده؛ در این در جمع و در خبرنگاران گفت: باید بپذیریم در این حادثه همه مقصریم و برای حل این مساله همگی باید دست به دست هم بدهیم تا دیگر اتفاقاتی از این دست رخ ندهد.

وی افزود: باید به موضوعاتی چون امنیت شغلی و روانی، امنیت یکپارچه شهری و ایمنی شهر توجه داشته باشیم و باید مردم را بازیگران اصلی به شمار آوریم زیرا بدون حضور مردم را به جایی نخواهیم برد.

بزرگداشت شهدای آتش‌نشان برگزار شد+عکس

مسئولان از مردم عذرخواهی کنند

محمدرضا عارف نیز به خبرنگاران گفت: مسئولان باید از مردم عذرخواهی کنند، عذرخواهی اصل مهمی است که متاسفانه هنوز در برنامه‌های ما به آن پرداخته نمی‌شود.

بزرگداشت شهدای آتش‌نشان برگزار شد+عکس

 

بزرگداشت شهدای آتش‌نشان برگزار شد+عکس

 

بزرگداشت شهدای آتش‌نشان برگزار شد+عکس

 

بزرگداشت شهدای آتش‌نشان برگزار شد+عکس

حسین هاشمی (استاندار تهران) و سردار حسین اشترى (فرمانده ناجا) نیز از میهمانان این مراسم هستند که با حضور در مدرسه عالی شهید مطهری به قرائت فاتحه برای شهدای آتش‌نشان پرداختند.

همدردی مادران، خواهران و همسران با خانواده‌های عزادار

بانوان نیز در این مراسم حضور چشمگیری دارند. به گونه‌ای که قسمت بانوان مسجد شهید مطهری پر از جمعیت شده و بانوان تهرانی با اشتیاق سعی در رساندن خود به خانواده‌های شهدای آتش‌نشانان دارند تا مراتب تسلیت خود را به آنها اعلام کنند. تعداد زیادی از بانوان نیز به دلیل ازدحام جمعیت، در بیرون و جلوی درب‌های ورودی مسجد نشسته‌اند.

بزرگداشت شهدای آتش‌نشان برگزار شد+عکس

بزرگداشت شهدای آتش‌نشان برگزار شد+عکس

 

بزرگداشت شهدای آتش‌نشان برگزار شد+عکس

علیرضا محجوب (نماینده مردم تهران در مجلس)، حجت‌الاسلام گلپایگانی (رییس دفتر مقام معظم رهبری)، سردار وحید حقانیان (معاون اجرایی دفتر مقام معظم رهبری) و حجت‌الاسلام مجید انصاری (معاون پارلمانی رئیس‌جمهور) نیز در مراسم برای قرائت فاتحه حضور یافتند.

 در بهار آزادی امسال جای شهدای آتش‌نشان خالی‌ست

مجید انصاری با حضور در این مراسم و در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای‌ آتش‌نشان حادثه پلاسکو در مدرسه عالی شهید مطهری گفت: بسیار متاسف هستیم که در بهار آزادی امسال جای  و از جان و مال مردم دفاع کردند، خالی است.

او افزود: مردم تهران هم در مراسم تشییع و در مراسم امروز که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده حضور قدرشناسانه‌ای داشتند و قطعا این شهدای بزرگ در قلب ملت ما جا دارند. یادشان جاودان خواهد بود.

انصاری گفت: به خانواده معزز شهدای آتش‌نشان تسلیت عرض می‌کنم. امیدوارم خداوند روح بلند آنها را با امام و شهدا محشور گرداند ان‌شاءالله راه این شهیدان توسط سایر جوانان برای خدمت به کشور ادامه پیدا کند.

  پیش‌بینی تیم‌های پزشکی برای خانواده‌های شهدا

مجتبی عبدالهی (معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران) با تشکر از حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان گفت: این حرکت علاقه مردم به شهدا و به‌ویژه شهدای آتش‌نشان را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در این مدت سعی در رسیدگی به خانواده ‌شهدا داشتیم و مرتب در مسیر دلجویی از آنها قدم برداشتیم.

عبدالهی گفت: ما برای خانواده‌های شهدا تیم‌های پزشکی پیش‌بینی کرده‌ایم تا درصورت نیاز در دسترس باشند و این ارتباط برای ادای دین به خانواده‌های این شهیدان ادامه خواهد داشت.

از دیگر حاضران در این مراسم می‌توان به سردار دهقان (وزیر دفاع)، ابوالفضل قناعتی (عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران)، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی (وزیر دولت محمود احمدی‌نژاد در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران)، سیدمحمد علوی (وزیر اطلاعات)، سردار جعفری (فرمانده کل سپاه پاسداران) و علی‌اکبر صالحی (رییس سازمان انرژی اتمی) اشاره کرد.

مردم قدر کسانی که به آنها خدمت کنند را می‌دانند

سردار حسین دهقان نیز در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای آتش‌نشان عنوان کرد: شهدای آتش‌نشان روحیه ایثار و از جان گذشتگی داشتند و مردم برای انها حرمت قائل شدند و با حضور در صحنه از آنها قدردانی کردند.

او افزود: شهدای آتش‌نشان خطر را پذیرفتند تا مانع آسیب رسیدن به ملت شوند هرکسی به ملت خدمت کند مردم قدر او را می‌دانند.

بزرگداشت شهدای آتش‌نشان برگزار شد+عکس

ازدحام جمعیت در روز تشییع نشانه قدردانی مردم بود

حجت‌الاسلام گلپایگانی (مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب) در جمع خبرنگاران گفت: آتش‌نشان‌ها از جان خود گذشتند و با اینکه می‌دانستند خطر صد در صد جدی است اما دل به آتش زدند.

وی با بیان اینکه مردم ما قدر شناس هستند، افزود: ازدحام جمعیت در روز تشییع نشانه قدردانی مردم از خدمتگزاران خود بود.

مردم قدر خدمتگزاران خود را می‌دانند

سردار حسین دهقان (وزیر دفاع) نیز با بیان این مطلب که شهدای آتش‌نشان روحیه ایثار و از جان گذشتگی داشتند و مردم برای آنها حرمت قائل شدند؛ افزود: مردم با حضور در صحنه از شهدای آتش‌نشان قدردانی کردند.

وی افزود: شهدای آتش‌نشان نیز خطر را پذیرفتند تا مانع آسیب رسیدن به ملت شوند. هرکسی که به ملت خدمت کند؛ مردم قدر آنها را می‌دانند.

مستمری شهدای آتش‌نشان برقرار می‌شود

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی در حاشیه مراسم بزرگداشت آتش‌نشانان که بعد از ظهر امروز در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، گفت: آتش‌نشانان نهایت فداکاری را داشتند و یقینا به دلیل اینکه آنها الگو هستند بزرگداشت آنها باید در همه ابعاد برگزار شود.

رییس بنیاد شهید بیان کرد: خانواده‌های شهدای آتش‌نشان را نباید تنها بگذاریم و از خانواده آنها سپاسگذاریم که چنین فرزندانی را تربیت کردند.

او ضمن تبریک و تسلیت به خانواده شهدای آتش‌نشان افزود: فداکاری فرزندان آنها زبانزد بوده و اگر جنگ تمام شده آنها نشان دادند هر کجا نیاز باشد فرزندان انقلاب جانشان را فدا می‌کنند.

شهیدی درباره اینکه شهدای آتش‌نشان تحت نظر بنیاد شهید قرار می‌گیرند، گفت: بنیاد شهید یکسری ضوابطی دارد که بر مبنای آن عمل می‌کنیم.

او افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که این شهدا، شهدای راه خدمت هستند و در قطعه شهدا دفن شدند و باید بررسی کنیم که زیر پوشش اداره مربوطه قرار می‌گیرند، ولی قدر شهید را برای ما دارند و مستمری آنها برقرار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز