خبرگزاری کار ایران

رییس جدید دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با ایلنا:

رویه‌های غلط پژوهشی در دانشگاه باید اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۸۷۶

سید حسن صدوق با اشاره به اینکه بعد از مدتها کشاکش ریاست او بر دانشگاه شهید بهشتی نهایی شده است گفت: امیدواریم در بخش آموزش به آنچه شایسته یک دانشجو است برسیم و در بخش پژوهش نیز بر خلاف روالی که معمول بوده و دانشجویان به سمت مقاله هایی که مورد پسند خارجی‌ها بود می‌رفتند، حرکت کنیم.

سید حسن صدوق رییس دانشگاه شهید بهشتی و جانشین محمد مهدی طهرانچی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: امروز در جلسه‌ای که با وزیر داشتیم بعد از مدت‌ها کشاکش، ریاست بنده بر دانشگاه نهایی شد.

او در خصوص برنامه‌های خود برای دانشگاه شهید بهشتی گفت: بنده بیش از هرچیز بر روی توده وسیع هیات علمی دانشگاه و دانشجویان‌مان که از بهترین دانشجویان کشور هستند تمرکز کرده‌ام. امیدواریم در بخش آموزش به آنچه شایسته یک دانشجو است برسیم و در بخش پژوهش نیز بر خلاف روالی که معمول بوده و دانشجویان به سمت مقاله‌هایی که مورد پسند خارجی‌ها بود می‌رفتند حرکت کنیم. 

صدوق خاطر نشان کرد: تاکید ما برای رسیدن به این اهداف از طریق دانشکده‌های مهندسی و علوم پایه است.دانشکده علوم انسانی هم چون پروژه‌ها در بستری که انسانها در آن زندگی می‌کنند باید شکل بگیرند از این رو باید با علوم دیگر یار باشد و با سایر علوم در جهت آنچه مورد پسند خداوند است حرکت کنند.

او تاکید کرد: از نظر من دانشکده‌های علوم انسانی ، علوم مهندسی و پایه مکمل هم هستند و در تقسیم بندی‌ام هم همان طور که آیت الله جوادی آملی گفته‌اند همه علوم را الهی می‌دانم . چه علوم انسانی، چه مهندسی و چه حوزوی. هر کدام به مراتب خودشان علومی الهی‌اند.

صدوق در پایان ضمن تاکید بر تمرکز بر دانشکده‌های علوم انسانی خاطرنشان کرد: من پروژه‌های مهندسی را هم در بستری می‌دانم که انسان‌ها در آن زندگی می‌کنند؛ لذا علمی نافع است که برای توسعه پایدار و همه جانبه‌نگر باشد.  سید حسن صدوق با حکم وزیر علوم جانشین محمدمهدی طهرانچی پس از پایان دوره چهارساله او در ریاست این دانشگاه شد.

به گزارش ایلنا، صدوق "استاد تمام" رشته ژئومورفولوژی دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی و رییس سابق دانشکده علوم زمین است. او مدرک دکتری خود را از دانشگاه ژوسیو فرانسه دریافت کرده و در دوران اصلاحات معاونت آموزش و برنامه ریزی سازمان حفاظت محیط زیست را برعهده داشته است.

او در رزومه اجرایی خود سفارت و نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) را نیز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز