خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران عنوان کرد:

۷۸ درصد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد زن سرپرست هستند

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۶۹۹

در بیش از ۶۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان تهران، ۷۸ درصد مددجویان تحت حمایت زنان سرپرست خانوار هستند.

به گزارش ایلنا، محسن ولیئی، مدیر کل کمیته امداد استان تهران در نشست با شهردار منطقه شش تهران با بیان اینکه تعداد خانوارهای تحت حمایت این نهاد بیش از ۶۰ هزار خانوا با جمعیتی حدود ۱۰۵ هزار نفر است، افزود: زنان سرپرست خانوار ۷۸ درصد از مددجویان تحت حمایت این نهاد را تشکیل می دهند  که ۵۴ درصد طرح های اشتغال زایی این نهاد را این قشر از جامعه هدف اجرا می کند.

وی با اشاره به اینکه این نهاد برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار  تحت حمایت همراه با آموزشهای فنی و حرفه‌ای تسهیلات پرداخت می‌کند که با توجه به فضاهای مناسب شهرداری می‌توان گام‌های اساسی در زمینه اشتغال زایی این قشر برداشت، گفت:شهرداری ظرفیت های خوبی در اختیار دارد که می‌تواند با برنامه‌ریزی برای خودکفایی مددجویان و کاهش فقر در جامعه موثر واقع شود.

ولیئی تصریح کرد: کمک به تامین هزینه های بیمه و درمان، ساخت و تعمیر مسکن، پرداخت کمک جهیزیه و هدیه ازدواج فرزندان جامعه هدف،انجام مشاوره های خانوادگی، تحصیلی و حقوقی از دیگر خدمات کمیته امداد است که خانواده های تحت حمایت از آن بهره مند می شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران یادآور شد: بهره ‌مندی از ظرفیت‌های خیران،همکاری و مشارکت در بخش‌های مختلف حمایتی از جمله درمان، مسکن و سایر موارد کمک‌های شایانی را در توانمندی جامعه هدف این نهاد می‌کند.

وی همچنین به افتتاح دفتر کمیته امداد در مناطق ۳،۶ و ۲۲ تهران اشاره کرد و گفت: طی تغییرات ساختار سازمانی  با رویکرد ارائه خدمت سریع،مطلوب و اثربخش به جامعه هدف، مدیریت های شمال  شرق، جنوب شرق، شمال غرب، جنوب غرب و مرکزی به ادارات اجرایی منتقل شدند و ادارات تابعه این نهاد در مناطق ۳، ۶ و ۲۲ به زودی افتتاح و  فعالیت رسمی خود را آغاز می کنند تا خدمات رسانی بهتری در مجموعه جمعیتی و جغرافیایی این مناطق داشته باشند.

عظیم بابایی شهردار منطقه ۶ تهران هم در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیتهای حوزه اجتماعی شهرداری در جهت خدمت رسانی به نیازمندان،مراتب همکاری خود را با کمیته امداد استان تهران اعلام کرد.

شایسته ذکر است: زنان سرپرست خانوار از جمله گروه‌های آسیب پذیر جامعه هستند که گاه عواملی چون طلاق، فوت، ازکارافتادگی همسرموجب آسیب پذیری این طیف وسیع از جامعــه می شود؛ این گروه از زنان با عنوان «زنان سرپرست خانوار» یا «خودسرپرست» در جامعه نامیده می شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز