خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد شهید تأکید کرد:

اولویت تشکل‌های ایثارگری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اولویت تشکل‌های ایثارگری باید پاسداری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد، زیرا این فرهنگ باعث سربلندی و پیروزی کشور ما است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی، در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار، با تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: در مراسم تشییع پیکر ایشان شاهد حضور بی‌نظیر مردم بودیم که نشان‌ از وحدت و یکپارچگی مردم داشت و باید بکوشیم این وحدت همواره در بین مردم برقرار باشد.

وی افزود: توصیه من به تمام فرزندان شهدا و ایثارگران این است که راه پدران خود را ادامه دهند و مانند آن‌ها همواره پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کنند، زیرا ولی‌فقیه ستون انقلاب اسلامی است و همیشه باید تابع آن بود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه همواره به تمام تشکل‌های ایثارگری توصیه می‌کنیم که حتی‌المقدور از فعالیت‌های اقتصادی پرهیز کنند و انرژی خود را صرف فعالیت‌های فرهنگی کنند، ادامه داد: بااین‌حال اگر فعالیت اقتصادی نیز در حوزه کاری تشکل‌ها انجام شود باید با در نظر داشتن مبانی اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی باشد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: اولویت تشکل‌های ایثارگری و همه ما باید پاسداری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد، زیرا این فرهنگ باعث سربلندی و پیروزی کشور ما است و امروز نیز باعث حفظ و پیروزی کشورهای مسلمانی چون سوریه، عراق و یمن در برابر دشمنان شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پرداخت معوقات ایثارگران گفت: معوقات تمام ایثارگران تا پایان سال 91 پرداخته شده است و معوقات مربوط به سال‌های 94 و 95 نیز در زمان مقرر پرداخت شده است و در حال حاضر معوقات سال‌های 92 و 93 خانواده معظم شهدا باقی مانده است که پرداخت آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با بیان اینکه تشکل‌های حوزه ایثارگری باید در کنار بنیاد شهید و امور ایثارگران باشند افزود: تشکل‌ها می‌توانند در موارد مختلف کمک‌های زیادی به بنیاد انجام دهند. همچنین لازم است اعضای این تشکل‌ها از سیاسی شدن فضای تشکل‌های خود پرهیز کنند.

کد خبر : ۴۴۹۲۱۳