خبرگزاری کار ایران

ایران جزو 20 کشور پرمصرف دارو در جهان

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۷۷۰

کارشناس معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ایران به لحاظ میزان مصرف دارو جزو 20 کشور نخست دنیاست و بالاترین مصرف سرانه دارو در جهان را دارد.

 به گزارش ایلنا از سازمان غذا و دارو، پریا عطایی افزود: در ایران، مصرف سرانه داروهای تزریقی در سال، چهار برابر میانگین جهانی است، این در حالی است که تزریقات به تنهایی و جدا از عوارض دارو، خود، فرآیندی خطرآفرین است. آبسه، عفونت و ابتلا به بیماری های ویروسی ومیکروبی از عوارض تزریق است .

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد تصور می کنند داروی تزریقی بهتر از نوع خوراکی است، چون سریع تر اثر می کند و باعث می شود روند درمان زودتر طی شود؛ اما واقعیت چنین نیست و هر بیماری برای درمان، نیاز به داروهای خاصی دارد که نوع تزریقی یا خوراکی دارو را پزشک تشخیص می دهد.

عطایی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از افراد بر این باورند که داروی خوراکی بی تاثیر است و فقط با تزریق آمپول، بیماری آنان بهبود می یابد. حتی بیمارانی هم وجود دارند که با مراجعه به پزشک از او می خواهند که برای آنها داروی تزریقی تجویز کند و استدلال آنان هم این است که داروی خوراکی بر بدن آنها تاثیری ندارد در حالیکه چنین تصوراتی اشتباه است.

وی یادآور شد: طبق نتایج مطالعات اخیر حدود یک سوم عوارض دارویی در کشور، ناشی از مصرف داروهای تزریقی است و مصرف بی رویه دارو، یکی از مهمترین مشکلات بهداشتی و درمانی در کشور به شمار می رود که موجب افزایش هزینه های مختلف مالی و جانی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز