خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد:

لزوم تمرکز بر "مهارت و ایده پروری" در ناجا

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۰۴۹

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اهمیت تقویت مهارت های عملی کارکنان گفت: این رویکرد باید از طریق مراکز آموزشی در ناجا نهادینه و دنبال شود، چراکه "مهارت و ایده پروری" از نیازهای امروز نیروی انتظامی است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار دکتر "اسکندر مومنی" در نشست تخصصی با اعضای هئیت علمی فرماندهان و مسئولان دانشگاه علوم انتظامی امین با بیان اینکه جهت گیری های آموزشی در گذشته "دانش محوری" بود نه "پژوهش محوری" ، اظهار کرد : در تمام آزمون های دانشی میانگین نمرات بسیار بالا است و این در حالی است که در آزمون های مهارتی نمرات و امتیازات پایین است، یک تفاوت معنی داری بین آزمون های مهارتی و دانشی است و آن میانگین کمتر از 30 می باشد.

وی با تاکید بر اینکه میانگین زمان آموزش ها در زمان جنگ تحمیلی بین 45 الی 90 روز بود، تصریح کرد: در آن زمان عمده آموزش ها در بعد مهارتی بود.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: امروز نیاز مدیران به آموزش های مهارتی است که این موضوع باید از طریق مراکز آموزشی در ناجا نهادینه شود.

سردار مومنی با تاکید بر لزوم تمرکز بر "مهارت و ایده پروری" در ناجا گفت : مهارت اصلی؛ "نه" گفتن به تهدیدات و پذیرش پیشنهادات پیشرو است لذا مدیران باید سازمان را با ایده های مناسب مهارتی پیش ببرند.

این مقام ارشد انتظامی مطرح کرد: در مجموعه ناجا تحقیقات عموما تحقیقات "بنیادی" است که می بایست ریل گذاری و جهت گیری از تحقیقات "بنیادی" به "کاربردی" تغییر یابد.

وی با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت های مهارتی و عملی در اداره سازمان باید استفاده شود، خاطرنشان کرد : مدیران باید سازمان را با مهارت های کاربردی اداره کنند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه حوزه تحقیقات و پایان نامه ها عرصه وسیعی در میدان عمل دارد، ادامه داد : در این زمینه مراکز آموزشی و تحقیقاتی باید تعامل خوبی با هم داشته باشند.

این مقام عالی انتظامی با تاکید بر اینکه دانشگاه امین باید با علم روز پیش برود، خاطر نشان کرد : دانشگاه امین محل تربیت نیروی متخصص، متعهد و ماهر است آن هم نیروی انسانی که دارای ایده و فکر برتر باشد.

سردار مومنی با اشاره به اینکه دامنه جرائم در حال توسعه و پیشرفت است، تصریح کرد : باید در علوم پلیسی هم از نظر دانشی ، به روز بودن و هم از نظر مهارتی پیشرفت کنیم و در راستای دست یابی به این مهم، نیروی متناسب تربیت شود.

وی با تاکید براینکه در بستر دانشگاه، اتاق فکری نهادینه شود، افزود: این اتاق فکر دائما باید در حال تعالی باشد و ایده ها در آن به گونه ای نیاز سنجی شود که در مراکز تحقیقات، کاربردی و اجرایی شود و تمام این موضوعات زمانی محقق خواهد شد که گام های عملی برای رسیدن به اهداف مطلوب و نهایی برداشته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز