خبرگزاری کار ایران

معاون ساماندهی امور جوانان مطرح کرد:

دغدغه‌های حقوق شهروندی اصلی‌ترین مطالبه جوانان بعد از مطالبات اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۶۵۳

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: ما چون در معاونت ساماندهی امور جوانان از نزدیک با مشکلات جوانان رو به رو هستیم می دانیم که جوانان سال های سختی پشت سر گذاشتند.

به گزارش ایلنا، رستمی با اشاره به برگزاری سومین نشست صمیمی دولتمردان و جوانان گفت: خوشحالیم که بعد از استمرار در برگزاری نشست های رو در رو و مستقیم جوانان با دولتمردان، امروز به محفلی بسیار بزرگتر رسیدیم. این محفل از ابتدا با یک کارکرد و راهبرد مشخص تعریف و اجرا شد و خوشبختانه حتی بیشتر از انتظار ما مورد استقبال قرار گرفت، هم از طرف جوانان و هم دولت.

وی افزود: با تاکیدات و پیگیری های دکتر سلطانی فر و روحیه عملگرایانه ایشان موج سوم گفتگوها با سرعت بیشتری اجرایی شده است. حتی در سفرهای استانی نیز ایشان همین مشی گفتگو با جوانان را به صورت جدی دنبال می کنند که این نویدبخش خروج بخش جوانان وزارت، از سایه سنگین ورزش است.

معاون ساماندهی امور جوانان همچنین درباره فراخوان سوال از وزرای دولت گفت: تنها چند روز بعد از اعلام ایمیل و یک راه ارتباط تلگرامی، بسیار غافلگیر شدیم. زیرا حجم سوالات و ایمیل هایی که برای پرسش از دولتمردان به دست ما می رسد چنان بالا و متنوع است که مجبور شدیم نیروهای بیشتری را برای پالایش همین سوالات مامور کنیم.

رستمی ادامه داد: بدیهی است همه می دانیم مشکل فروان است و دغدغه بسیار. اما این مطالبه گری ها یعنی وجود امید. وقتی جوانی که خود را اسیر مشکلاتی عدیده ای می داند ولی باز هم برای طرح دغدغه خود هر طور شده صدایش را می رساند، یعنی امید به تغییر دارد.

وی افزود: ما چون در معاونت ساماندهی امور جوانان از نزدیک با مشکلات جوانان رو به رو هستیم می دانیم که جوانان سال های سختی پشت سر گذاشتند.

معاون ساماندهی امور جوانان در پاسخ به این سوال که درصد سوالات مطرح شده از طرف جوانان چگونه بوده، گفت: در حال حاضر نمی توان درصد بندی کرد اما طبق انتظار دغدغه شغل بیشترین مطالبه جوانان است. اما جالب اینکه در سطح دوم دغدغه های اجتماعی مطرح شده، از برخورد در اجتماع گرفته تا فیلترینگ و نیز اوقات فراغت. چندین سوال مشابه طرح شده بود چرا عده ای فقط به دنبال بستن راه برای ما هستند؟ در یک کلام همان اصطلاح "جوان هراسی" که رییس جمهور چندی پیش به کار برد. چیزی که باید از بین برود زیرا جوان سرمایه کشور است، کسی از داشتن سرمایه نباید هراس داشته باشد.  همچنین سوال بسیاری از جوانان فعال در استارت آپ ها به دست ما رسید که همگی نیاز به حمایت دارند.

رستمی در بخش دیگری از صحبت های خود در تشریح برنامه های روز همایش نیز گفت: جوانان در همایش قانون اساسی و حقوق ملت و رونمایی از منشور حقوق شهروندی که صبح برگزار می شود شرکت می کنند و پس از آن در گردهمایی هم اندیشی جوانان با دولت مردان حاضر می شوند.

منشور حقوق شهروندی رونمایی از دستاورد بزرگ دولت است؛ که همان طور که گفته شد، برای جوانان بعد از دغدغه های اقتصادی، مهمترین دغدغه است. بعد از اتمام رونمایی، نشست های رو در رو آغاز می شود که جوانان سوالات خود را از وزرا طرح می کنند و پاسخ می شنوند که این برنامه تا عصر ادامه خواهد داشت.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: این سومین نشست رو در رویی است که در معاونت ساماندهی امور جوانان برگزار هماهنگ می شود اما بزرگترین نشست در این سری نشست هاست که امید داریم حتی در ادامه بزرگتر و پربارتر شود و از همه مهمتر آغازگر اتفاقاتی خوب برای جوانان کشور ما باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز