خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش جمعیت هلال‌احمر مطرح کرد:

آموزش‌های همگانی امداد و نجات به همسران دیپلمات‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۳۷۳۷۰

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر پیوست بشردوستی و جهان عاری از خشونت در ساختار هلال احمر ،‌گفت: به همسران دیپلمات های آموزش‌ها امداد و نجات ارایه می‌شود.

به گزارش ایلنا از جمعیت هلال‌احمر، سیدحمید جمال‌الدینی در اختتامیه دوره نخست آموزش‌های همگانی امداد و نجات به همسران دیپلمات‌ها اظهار کرد: این دوره آموزشی علاوه بر تقویت و توسعه آموزش‌های امدادی در میان خانواده‌های سفرا، موجب انتقال مفاهیم و ظرفیت‌های موجود درهلال احمر با توجه به ظرفیت های وزارت امور خارجه و ساختار و توان هلال احمر در حوزه دیپلماسی عمومی خواهد شد.

این دوره آموزشی با حضور مریم ایمانیه،همسروزیر امورخارجه و30 تن از همسران سایر وزرا و مدیران وزارت امور خارجه کشور برگزارشد.

وی افزود: شروع توسعه این همکاری‌ها با آموزش کمک‌های اولیه بوده که مقدمه‌ای برای انتقال تجارب و تفکرات و توسعه همکاری های داوطلبانه است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه به دنبال تبدیل هلال احمر به نهادی خردمحور هستیم، گفت: دراین ساختار باید به همه ابعاد علم و دانش توجه کرد؛ علمی که پیوست بشردوستی، کرامت انسانی و صلح داشته باشد و نویدبخش جهانی عاری از خشونت باشد.

وی با بیان اینکه در این دوره آموزش‌های کمک‌های اولیه، روش‌های برخورد با مصدوم، احیاء، خونریزی ها، سوختگی ، شکستگی‌ها و فوریت‌های پزشکی ارائه شده است، افزود: به علاوه همسران سفرای ایران در سایر کشورها با طرح خادم و هدف نهایی آن آشنا شدند.

جمال‌الدینی با تاکید بر این که هر اندازه وابستگی هلال‌احمر به سیستم های دولتی کمتر شود در اجرای برنامه های خود موفق تر می شود، گفت: نگاه هلال احمر به همکاری بیشتر با داوطلبان و گروههایی است که نگاه مردمی قویتری دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید پیام کشور خود را در حوزه های مختلف بخصوص فعالیت های مرتبط با هلال احمر به سایر کشورها منتقل کنیم اظهارکرد: تاریخ نشان داده است که جمهوری اسلامی ایران ادبیات قابل ارائه ای به سایر کشورها دارد.

به گفته معاون آموزش، پژوهش وفناوری جمعیت هلال احمر، ضروری است تا فعالیت کاری و داوطلبانه این نهاد مردمی با وزارت امورخارجه وبخصوص همسران دیپلمات ها حفظ شود زیرا انتقال پیام شما اثر وضعی درکارهلال احمر خواهد گذاشت که ممکن است با هزاران نامه و مکاتبه نتوان آن را محقق کرد؛ به عبارتی همسران سفرا و مدیران ارشد وزارت خارجه پیام آوران صلح و دوستی هلال احمر در سایر کشورها هستند.

مریم ایمانیه، همسر وزیر امور خارجه هم در این دوره آموزشی با اشاره به اینکه هلال احمر نهادی کاملا مردمی و انسان دوستانه است گفت: خدمات انسان دوستانه هلال احمر در سایر کشورها همواره زبانزد بوده و فعالیت بی طرفانه و بی غرضانه این نهاد مردمی در خدمت به مردم سایر کشورها شایسته تقدیر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز