خبرگزاری کار ایران

رای دادگاه درباره عمارت مسعودیه صادر نشده/مزایده یا مرمت عمارت نامشخص است

درحالیکه بازدید خبرنگاران در تابستان امسال از وضعیت نابسامان داخل عمارت مسعودیه پرده‌برداشت اما همچنیان مرمت اضطراری این بنای ارزشمند تاریخی در مراحل مذاکره و نامه‌نگاری مغفول مانده است.

محمدرضا پوینده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ در مورد نتیجه بازدید ریاست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از عمارت مسعودیه گفت: در این بازدید ایشان فقط در جریان مسائل و مشکلات فنی این عمارت  قرار گرفتند.

وی در مورد آخرین وضعیت این بنای تاریخی اظهار کرد: پرونده آن در محاکم قضایی در جریان است، جلسه اول دادگاه آن برگزار شد و قاضی بررسی این پرونده را به جلسه‌ای دیگر در اسفند ماه تمدید کرد، در جلسه پیشین فقط توضیحات دو طرف شنیده شد و قاضی فعلا در جریان اتفاقات رخ داده، قرار گرفت.

مدیرعامل صندوق احیا آثار تاریخی در پاسخ به اینکه آیا قرار است عمارت مسعودیه مجددا در مسیر مزایده قرار بگیرد یا خیر، توضیح داد: باید منتظر رای دادگاه باشیم پس از آن متناسب با رای دادگاه  سازمان میراث فرهنگی  و هیات امنا در مورد آن تصمیم می‌گیرند.

پوینده در ارتباط با وضعیت مرمت این بنای آسیب دیده اظهار کرد: فرآیند مرمت فعلا این عمارت فعلا متوقف است و انجام آن در گرو رای دادگاه است، اما در مورد مرمت اضطراری در حال پیگیری هستیم، به معاونت میراث فرهنگی نامه داده‌ایم و در حال مذاکره هستیم، همچنین با شهرداری منطقه 12  در اینباره صحبت‌هایی شده‌است.

800

گفتنی است عمارت مسعودیه در سال در سال ۱۳۸۹ و در زمان ریاست حمیدرضا بقایی بر سازمان میراث فرهنگی با کاربری مرکز اقامتی و پذیرایی ۵ ستاره برای ۵۹ سال به یک شرکت خصوصی واگذار ش. در سالجاری صندوق احیا  اماکن تاریخی این عمارت را از این شرکت خصوصی به دلیل بهره‌برداری پیش از مرمت بنا و دیگر تخلفات پس گرفت، پرونده دعوی میان سازمان میراث فرهنگی و شرکت خصوصی بهره‌بردار عمارت مسعودیه همچنان ادامه دارد اما وضعیت بسیار نامناسب داخل عمارت اصلی به حال خود رها شده و عملیات مرمت در این بنای متعلق به دوره قاجار به فراموشی سپرده شده‌است.

کد خبر : ۴۳۶۵۸۸